خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد:

فعالیت ۲ هزار و ۲۲۹ شرکت تعاونی صیادی و آبزی‌پروری با اشتغال ۳۰ هزار نفر

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۸۳۱

مسکنی گفت: ۲۶۱ نفر در اتحادیه صیادی و پرورش ماهی و میگو، ۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر در حوزه صیادی و شیلات، ۱۰ هزار و ۳۹۳ نفر در زمینه پرورش و تکثیر ماهی و ۴ هزار و ۴۵۵ نفر به پرورش و تکثیر میگو اشتغال دارند.

به گزارش ایلنا، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت ۲ هزار و ۲۹۹ شرکت تعاونی صیادی و آبزی‌پروری در کشور خبر داد و گفت: در مجموع در بخش‌های مختلف حوزه صیادی و آبزی‌پروری بخش تعاون کشور حدود ۳۰ هزار نفر اشتغال دارند.

مهدی مسکنی (معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نشست هم‌اندیشی مشترک معاونت امور تعاون با مدیرعامل و همکاران سازمان شیلات ایران که با حضور اتحادیه‌های صید و صیادی و آبزی‌پروری کشور برگزار شد، اظهار کرد: در بخش تعاون ۲۲ اتحادیه صیادی و پرورش ماهی و میگو، ۵۰۶ تعاونی صیادی و شیلات، یک‌هزار و ۲۵۷ تعاونی پرورش و تکثیر ماهی و ۵۳۶ تعاونی پرورش و تکثیر میگو به فعالیت صیادی و آبزی‌پروری مشغول هستند.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال تعاونی‌های فعال صیادی و آبزی‌پروری گفت: ۲۶۱ نفر در اتحادیه صیادی و پرورش ماهی و میگو، ۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر در حوزه صیادی و شیلات، ۱۰ هزار و ۳۹۳ نفر در زمینه پرورش و تکثیر ماهی و ۴ هزار و ۴۵۵ نفر به پرورش و تکثیر میگو اشتغال دارند.

مسکنی بر احصای مسائل و مشکلات و ارائه راهکار‌های توسعه و گسترش تولیدات محصولات شیلاتی کشور تأکید و اضافه کرد: قرار گرفتن شغل صیادی در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور و افزایش بیمه ملوانی از ۵ نفر به ۸ نفر از سازمان تأمین اجتماعی پیگیری و مکاتبه می‌شود.

از دیگر مصوبات این نشست مشترک می‌توان به پیگیری از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر در خصوص وضعیت پوشش بیمه‌ای اعضای تعاونی‌های صید و صیادی(پیرو مصوبه بیست و پنجم قرارگاه کرامت)، ارائه طرحی در خصوص ساماندهی تشکل‌های صیادی در قالب بیمه خاص صنعت شیلات با همکاری بیمه تعاون و پیگیری از معاونت روابط کار و سازمان تأمین اجتماعی در خصوص حل مشکلات قرارگیری شغل صیادی در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد.

در این نشست هم‌اندیشی، مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرم‌آبی، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش صادرات آبزیان ایران و قائم‌مقام مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز