خبرگزاری کار ایران

کواکبیان: قیام امام حسین(ع) برای مقابله با ظلم و ظالم بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۱۷۶

نماینده اسبق مجلس گفت: سر سوزنی اگر کسی به ظلم راضی شود حسینی بودنش شوخی است. در برابر ظلم و ستم نباید سکوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی کواکبیان (نماینده اسبق مجلس)، در مراسمی که به مناسبت دهه محرم در خانه کارگر برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) در روایتی چهار دلیل را برای قیامشان مطرح می‌کنند؛ اول برای آنکه نشانه‌های دین خدا را به جایگاه اصلی خود برگردانند. حکومت معاویه اسلام را جور دیگر جلوه داده و آن را از محتوا خالی کرده بود.

وی گفت: این روزها خیلی‌ها به نام دین حرف می‌زنند اما آثار واقعی دین در رفتار آنها دیده نمی‌شود و این سبب شده مردم از دین روی برگردانند. نشانه‌های واقعی دین را باید به مردم نشان داد. این دین، دینِ رحمت و لطف است.

کواکبیان ادامه داد: دومین هدف امام حسین (ع) اقامه‌ی احکام شریعت و دین و سومین هدف ایشان، ایجاد اصلاحات در مردم بود. امام حسین(ع) بزرگترین اصلاح‌طلب تاریخ هستند. ایشان در روایت چهارمین هدف خود را از قیام، مقابله با ظلم و ظالم دانستند. ایشان قیام کردند تا مظلومان در امنیت باشند.

کواکبیان به گسترش فقر در جامعه اشاره کرد و گفت: طبق آماری ۲۹ میلیون نفر در جامعه زیر خط فقر مطلق هستند. این مسیر امام حسین(ع) نیست. مسیر امام حسین(ع) در امنیت قرار دادنِ بندگان خدا در مقابل ظلم است. اگر قرار باشد امام حسینی باشیم باید این روش را پیش بگیریم و برای این اهداف تلاش کنیم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) می‌فرمایند اگر قرار باشد در کنار ظالم باشم و با ظالم بیعت کنم، مرگ را سعادت در راه خدا می‌بینم. ایشان می‌فرمایند من کنار ظلم و ظالم زندگی نمی‌کنم. سر سوزنی اگر کسی به ظلم راضی  شود حسینی بودنش شوخی است. در برابر ظلم و ستم نباید سکوت کرد. امام حسین(ع) برای خدا قیام کردند.

وی  گفت: امیدوارم در مسیر امام حسین(ع) قرار بگیریم و با ظلم و ظالم ارتباطی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز