خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری ایرانشهر طعم افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ را نچشیده‌اند/ پرداخت نشدن چند ماه حق بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۱۷۵

کارگران شهرداری ایرانشهر از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند. به گفته یکی از کارگران، پرداخت حقوق کارگران این مجموعه از اسفند ماه سال گذشته به تاخیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کارگران شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان از اسفند ماه سال گذشته حقوق خود را طلبکارند» این را یکی از کارگران این شهرداری گفت و اضافه کرد: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به اسفند ۱۴۰۱ بود که شهردار ماه پیش به حساب کارگران واریز کرد.

او با بیان اینکه امروز یکم مرداد است و ۴ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده است، ادامه داد: هنوز طبق مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱حقوق نگرفته‌ایم و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود برای دریافت حقوق فروردین ماه سال جاری باید تا پایان مرداد و شهریور صبر کنیم.

این کارگران که شمار آن‌ها حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰نفر است و طی سال‌های گذشته شماری از آن‌ها بازنشسته شده و شمار زیادی نیز در انتظار بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند، مدعی‌اند: تا پایان سال گذشته شماری از کارگران باقی مانده با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور امکان بازنشسته شدن دارند اما به دلیل پرداخت نشدن چندین ماه حق بیمه آن‌ها در طول سالهای گذشته این امکان در حال حاضر از آن‌ها سلب شده و برای پر کردن سوابقشان همچنان باید کار کنند.

او گفت: به موجب قانون تامین اجتماعی مسئولیت پرداخت هزینه یاد شده برعهده کارفرماست و کارگران نباید برای این کار از جیب خود و به ویژه از محل عواید مالی ناشی از سنوات پایان کار هزینه پرداخت کنند.

او در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی بعید می‌دانیم شهردای بتواند به این زودی بدهی خود را کامل به کارگران بپردازد، افزود: جدا از معوقات مزدی و بیمه‌ای و سنواتی، کارگران هنوز مطالبات مربوط به سالهای حق عیدی خود را از شهرداری دریافت نکرده‌اند به همین دلیل در پی شکایت کارگران به مراجع قضایی و اداره کار، شهرداری موظف شده قبل از خروج کارگر از شهرداری همه مطالبات او را تسویه حساب کند در غیر اینصورت حسابهای مالی شهرداری به نفع کارگر مسدود می‌شود.

این کارگر با بیان اینکه در هر دوره این مشکل برای تعدادی از کارگران متقاضی بازنشستگی تکرار می‌شود، در ادامه گفت: شهرداری می‌گوید منابع مالی کافی برای پرداخت هزینه بازنشستگی کارگران زیرمجموعه خود را ندارد.

وی خواستار پرداخت هرچه زودتر معوقات مزدی همکاران خود شد و گفت: شهرداری باید هرچه سریعتر مطالبات مزدی‌مان را کامل پرداخت کند تا از این وضعیت خارج شویم.

طبق اظهارات وی؛ مشکل دیگر این است که حق بیمه کارگران پرداخت نشده و کارگرانی که در این شرایط به دلیل ابتلا به بیماری برای گرفتن خدمات درمان به مراکز درمانی و آزمایشگاهی مراجعه می‌کنند از پذیرش‌شان جلوگیری می‌شود.

این کارگر با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای همکاران خود اظهار داشت: از مسئولان شهرداری و شورای شهر می‌خواهیم با درک همه مشکلاتی که در نتیجه‌‌ی عدم دریافت مزد برای مجموعه کارگران شهرداری بوجود می‌آید، درخصوص پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای ما اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز