خبرگزاری کار ایران

کارگران کاستاریکا علیه خصوصی‌سازی بخش درمان به خیابان‌ها آمدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۹۲۹

جامعه کاستاریکا از سوی دولت حاکم تحت هجمه‌هایی است که علیه استانداردهای زندگی صورت می‌گیرد. در میان تورم افسارگسیخته و همه‌گیری کرونا، کاستاریکایی‌ها با وضعیت بد معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه بین الملل چهارم کارگران (ICFI)، روز سه شنبه هزاران کارگر و دانشجوی کاستاریکایی به «راهپیمایی بزرگ» علیه سیاست خصوصی‌سازی صندوق تأمین اجتماعی کاستاریکا که بخش بهداشت عمومی و سیستم بازنشستگی را مدیریت می‌کند، پیوستند. 

این اعتراض در این کشور آمریکای لاتین به دنبال دو اعتصاب کارکنان بهداشت و درمان در هفته‌های گذشته در اعتراض به خصوصی‌سازی خدمات آموزش مدارس و دانشگاه‌ها، انجام شد. 

خیزش کنونی در این کشور ۵ میلیونی آمریکای مرکزی واکنش به بخشی از تعرض به منافع کارگران و بازنشستگان و جوانان درحال تحصیل محسوب می‌شود. 

جامعه کاستاریکا از سوی دولت حاکم تحت هجمه‌هایی است که علیه استانداردهای زندگی و حقوق اجتماعی صورت می‌گیرد. این درحالی است که در میان تورم افسارگسیخته، همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین، کاستاریکایی‌ها با وضعیت بد معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. 

وضعیت رکود اقتصادی در هفته‌های اخیر اعتصاب‌ها و اعتراضات قابل توجهی را سبب شده است؛ اعتراضاتی که توسط کارکنان بخش بهداشت و درمان در آرژانتین، برزیل و سایر کشورهای ضعیف آمریکای لاتین نیز دنبال می‌شود. در حالی که مبارزات عمده در فرانسه علیه کاهش حقوق بازنشستگی و افزایش سن و سابقه به وجود آمده، این بار علیه طرح ریاضت اقتصادی صندوق بین‌امللی پول در کاستاریکا نیز دنبال می‌شود. 

کاستاریکا که اغلب به عنوان الگوی دموکراسی و ثبات توسط آمریکا و رسانه‌های همسو با غرب به تصویر کشیده می‌شد، امروزه یکی از نابرابرترین اقتصادهای جهان محسوب می‌شود و هیات حاکم این کشور نیز به شدت در حال تشدید سیاست‌های ضد بهداشت و آموزش رایگان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز