خبرگزاری کار ایران

عضو دیگر شورای کارگری کارخانه داروگر اخراج شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۵۳

یکی از کارگران کارخانه داروگر تهران از اخراج دیگر نماینده کارگری شرکت داروگر تهران خبر داد.

یک منبع کارگری در کارخانه داروگر تهران با اشاره به بیکاری دو نفر از نمایندگان کارگری که منتخبان کارگران در شورای اسلامی کار این شرکت محسوب می‌شوند، در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: صبح امروز دوشنبه (۲۶ تیر ماه) رئیس شورای کارگری کارگران شرکت داروگر تهران به نام «فرهاد مختاری» با ۱۱سال سابقه شورایی به دلیل پیگیری حقوق کارگران با برخوردهای سلیقه‌ای اخراج شد. این در حالیست که  روز گذشته نیز یکی دیگر از اعضای شورای کارگری این کارخانه به نام «حسین یوسف نژاد» از کار بیکار شد.

این کارگر با بیان اینکه منتخبان کارگران در شورای اسلامی کار این کارخانه دو نفر هستند که تمامی فعالیت‌های آنها جنبه صنفی و قانونی داشته است، افزود: در کارخانه داروگر تهران در حال حاضر حدود ۳۵ کارگر باقی مانده‌اند که از اخراج همکارشان ابراز نارضایتی می‌کنند و خواستار بازگشت به کار آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه نمایندگان کارگران قاعدتا باید قادر باشند از حقوق کارگران دفاع کنند و نگران امنیت شغلی خود نباشند، تصریح کرد: حتی اگر کارفرما با استناد به اتمام قرارداد کارگر یا به دلیل اینکه او به سن بازنشستگی رسیده، بخواهد او را بیکار کند، نماینده کارگر می‌تواند به اداره کار شکایت کند.

این کارگر با بیان اینکه نماینده کارگر منصوب کارفرما نیست، تصریح کرد: ماده ۱۶ آیین‌نامه چگونگی انتخاب، عملکرد، حدود و وظایف و اختیارات نمایندگان کارگران در کارگاه‌ها شرایط لغو اعتبارنامه نمایندگان کارگران را تشریح کرده است.

او درباره پیگیری‌های تشکل‌های کارگری استان تهران اظهار کرد: از روزگذشته با برخی مسئولان و نهادهای مرتبط کارگری تماس‌هایی داشته‌ام و قرار است جلساتی با آن‌ها داشته باشم که امیدوارم به نتایج قابل قبولی برسد. در عین حال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی غرب تهران موظف است به این مسئله ورود کرده و جلوی تعدیل و اخراج کارگران به ویژه نمایندگان صنفی را بگیرد.

این کارگر با بیان اینکه آقای مختاری همزمان که ریاست شورای کارگری کارخانه داروگر را برعهده دارد، بازرس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، عضو هیات تشخیص مطالبات اداره کار غرب تهران و عضو هیات تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی و همزمان عضو اجرایی ماده ۲۲ اداره کار غرب تهران است، تصریح کرد: ما معتقد هستیم که افراد اگر بی‌انضباطی داشته باشند باید در کمیته انضباطی کارگاه وفق مقررات با آن‌ها برخورد شود. برخورد با کارگران باید در چارچوب آیین‌نامه انضباطی و کمیته انضباطی کارگاه باشد.

به گفته این کارگر؛ با اخراج این دو کارگر، شورای اسلامی کار کارگران کارخانه داروگر منحل شده و ۳۵ کارگر باقیمانده وضعیت نامعلومی پیدا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز