خبرگزاری کار ایران

فعالیت مراکز فنی و حرفه‌ای کشور در تابستان/ آغاز به کار "مدرسه مهارتی" از عید غدیر

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۴۰۷

حسینی‌نیا گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل که در سن ۱۲ تا ۱۸ سالگی هستند یک طرح ملی است که دستگاه‌های مختلف با یک همت و خرد جمعی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقدام می‌کنند.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از فعالیت شیفت بعدازظهر کارگاه‌های دولتی فنی حرفه‌ای در بیش از ۶۴۰ مرکز در تابستان خبرداد.

غلامحسین حسینی‌نیا گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل که در سن ۱۲ تا ۱۸ سالگی هستند یک طرح ملی است که دستگاه‌های مختلف با یک همت و خرد جمعی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود خود اقدام می‌کنند.

وی افزود: دانش آموزان اگر در ایام فراغت به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازند می‌توانند تجربیات خوبی به دست آورند و ممکن است کار‌هایی که در اوقات فراغت انجام می‌دهند سبب تغییر مسیر زندگی آن‌ها شود.

معاون وزیر کار تاکید کرد: استفاده از وقت را باید از کودکی به فرزندان آموخت، زیرا پر کردن ساعات فراغت بعد از مدرسه به روشی هدفمند و منظم، از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

وی در خصوص برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور برای تابستان گفت: در تابستان شیفت بعدازظهر کارگاه‌های دولتی فنی حرفه‌ای در بیش از ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور بیش از ۴ هزار کارگاه فعال اکنون به کار گرفته شده‌اند.

حسینی نیا تصریح کرد: اکنون شیف بعداز ظهر این کارگاه‌ها برای آموزش در اختیار قرار داده شده است و در موقعیتی که لازم باشد از ظرفیت‌های خالی شیفت صبح هم استفاده می‌شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در تابستان از مراکز جوار کارگاهی، مراکز پذیرنده کارآموز در محیط کار واقعی هم استفاده خواهیم کرد، گفت: آموزشگاه‌های آزاد هم می‌توانند در این فعالیت اجتماعی بزرگ نقش آفرینی کنند.

وی در توصیه‌ای به نوجوانان و جوانان برای استفاده مفید از اوقات فراغت تابستان اضافه کرد: یک لحظه از عمر را هدر ندهید و به فرموده امیرالمومنین(ع) بهترین تفریح کار است و کاری را که علاقه دارید انجام دهید همچنین می‌توانند در طرح غنی سازی اوقات فراغت آموزش ببینند تا بتوانند فرد مفیدی برای کشور و جامعه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز