خبرگزاری کار ایران

اعتصاب پرسنل فروشگاه‌های والمارت آمریکا به دستگیری کارکنان انجامید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۴۲۲

روز شنبه گذشته، کارگران و کارمندان بزرگترین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایالات متحده و جهان یعنی «والمارت» در چند فروشگاه مهم این شرکت آمریکایی اعتصاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه دیلی بیست آمریکا، کارگران و کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت، بدون وجود اتحادیه کارگری به صورت خودجوش در اعتراض به وضعیت مزدی خود اعتصاب کردند. 

روز شنبه گذشته، کارگران و کارمندان بزرگترین شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایالات متحده و جهان یعنی «والمارت» در یک حرکت هماهنگ در چند فروشگاه مهم این شرکت آمریکایی در یک لحظه شروع به اعتصاب کردند. 

هزاران کارگر و کارمند این شرکت در اعتراض به دستمزدهای نازل، عدم پرداخت مزایای وعده داده شده مطابق با تورم، و رفتار بد شرکت با کارمندان این بزرگترین شرکت خرده‌فروشی مستقیم جهان به صف اعتراض کنندگان پیوستند. 

کارزار کارگران در فضای مجازی با نام «والمارت ما» یا OUR Walmart که کار اتحادیه‌ای غیرقانونی را برای کارگران انجام می‌دهد، در صفحه خود اعلام کرده است: حدود ۱۰۰۰ اعتصاب در ۴۶ ایالت در سراسر کشور آمریکا سازماندهی شد و ۹ اعتصاب کننده در کالیفرنیا دستگیر شدند که باید آزاد شوند. 

تاکنون به نظر نمی‌رسد که این تلاش‌ها بر سود کلان این شرکت تأثیری گذاشته باشد اما ممکن است کارگران دوباره به اعتصاب خودجوش ادامه دهند. این درحالی است که در هر ثانیه در سراسر فروشگاه‌های والمارت آمریکا ۵ هزار عدد کالای خریداری شده به ثبت می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز