خبرگزاری کار ایران

اعتصاب قریب‌الوقوع چندصدهزارنفری کارگران شرکت‌های پست آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۰۹۴

اعتصاب کارگران پست که تقریبا بزرگترین اعتصاب کارگران آمریکا در دهه‌های اخیر است، سابقه مشابه در دهه‌های گذشته نیز داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از واشنگتن پست و تلویزیون CNN، بیش از ۳۴۰ هزار کارگر شرکت‌های پست آمریکا (موسوم به کارگران UPS) به نمایندگی از اتحادیه‌های کارگری خود تهدید کردند که در صورت‌ عدم توافق در مذاکرات قرارداد بین شرکت‌ها و اتحادیه بر سر حقوق، ساعت و شرایط کاری در هفته‌های آینده اعتصاب خواهند کرد. 

این اعتصاب عمومی کارگران پست که تقریبا بزرگترین اعتصاب ایالات متحده آمریکا در دهه‌های اخیر است، سابقه مشابه در دهه‌های گذشته نیز داشته است. اعتصاب ۱۸۵ هزار کارگر شرکت یو. پی. اس مربوط به پست ایالات متحده آمریکا در ۲۵ سال پیش یعنی در سال ۱۳۷۶ خورشیدی، عملیات روزانه شبکه عظیم پست آمریکا را با زیان‌های بسیار متوقف کرد. 

سی. ان. ان و کارشناسان آن می‌گویند: اگر اعتصابی رخ دهد، این بزرگترین اعتصاب علیه کارفرمایان و شرکت‌های بزرگ در کل تاریخ ایالات متحده آمریکا خواهد بود. 

توقف کار پستچی‌های آمریکایی در سراسر این کشور و ایالات مختلف در زمانی آغاز خواهد شد که خریداران وارد فصل پایان ترم تحصیلی یعنی تابستان می‌شوند و خرده‌فروشان برای تعطیلات در اواخر سال میلادی از پیش آماده می‌شوند. سفارش‌ها در تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها بالا می‌رود و مردم برای خریدن برخی از اقلام قبل از زمستان و کریسمس آماده می‌شوند. 

در بدترین سناریو، یک آسیب طولانی‌مدت در اثر اعتصاب کارگران شرکت‌های UPS می‌تواند باعث اختلالات عمده در شبکه زنجیره تامین کالا و مرسولات پستی در سراسر ایالات متحده شود. 

شرکت‌های توزیع خرده فروشی کالا مثل Walmart، Target و سایر خرده فروشان نیز عملیات تحویل آخرین کالاهای خود را ایجاد کرده‌ و به مشتریان امکان خرید آنلاین و دریافت سفارشات خود را از فروشگاه‌ها ارائه می‌دهند. شرکت‌های تاکسی اینترنتی و پلتفرمی مانند شرکت معروف «اوبر» نیز از زمان پخش شایعه اعتصاب فعال‌تر شدند. 

درآمد کل شرکت پست اصلی آمریکا یعنی UPS در سه ماهه اول سال نسبت به سال قبل ۶ درصد کاهش یافته و در ماه آوریل گفته شد که این فشار باقی خواهد ماند. از نظر اقتصادی این شرکت وارد رکود جدی شده است. 

فدرال اکسپرس و سایر اپراتورهای پست نیز برای جلوگیری از هرگونه تاخیر ناشی از اعتصاب، ماه‌ها قبل اعتصابیون را تشویق کرده‌اند که از UPS خارج شوند و به سایر شرکت‌های کوچک رقیب بپیوندند. 

۹۷٪ از کارگران اتحادیه‌ای به این موضوع رای داده‌اند که اعتصاب آغاز شود. اتحادیه برای داشتن اهرم قدرت در طول مذاکرات با شرکت‌ها خواستار آن شد که اگر این شرکت چند میلیارد دلاری نتوانند قراردادی را که اعضای اتحادیه لایق آن هستند، انجام دهد، UPS به خودش ضربه عظیمی زده و لایق نابودی است. قوی‌ترین اهرمی که اعضای ما دارند نیروی کار آن‌ها است و آن‌ها آماده هستند تا از آن خودداری کنند تا اطمینان حاصل شود که UPS مطابق با آن عمل می‌کند. 

کارگران علاوه بر مطالبه پرداخت حقوق پاره وقت به موقع و آنچه آنها می‌گویند اضافه کاری بیش از حد است، خواهان بهبود ایمنی راننده‌ها هستند، به ویژه فقدان تهویه مطبوع در کامیون‌های حمل بار، ماه گذشته عامل مرگ یک راننده شرکت و بستری شدن دیگران در بیمارستان بوده است. 

به گفته شرکت حمل و نقل و تدارکات جهانی کارگران شرکت، UPS روزانه حدود ۲۵ میلیون بسته را تحویل می‌دهد که تقریباً یک سوم از حجم بسته‌های ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. این حدود ۱۰ میلیون بسته بیشتر از تحویل روزانه در سال‌های منتهی به همه‌گیری است. 

سود سالانه UPS در دو سال گذشته نزدیک به سه برابر سود قبل از کرونا بوده است. شرکت آتلانتا در سال ۲۰۲۲ حدود ۸.۶ میلیارد دلار در قالب سود سهام و بازخرید سهام به سهامداران این شرکت بازگرداند و امسال ۸.۴ میلیارد دلار دیگر برای سهامداران پیش‌بینی سود می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز