خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت طرح ساماندهی از زبان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس/ هفته آینده به صحن ارسال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۸۱۴

بهروزی‌فر گفت: به زودی طرح ساماندهی در صحن مطرح و دوباره به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست نهایی بیست و نهم خرداد که ساعات پایانی شب به درازا کشید، رفع ابهام طرح ساماندهی تا اندازه‌ی زیادی به پایان رسید. در هفته‌های گذشته، نشست‌های متعددی با حضور کارشناسان سازمان امور استخدامی و اعضای شورای نگهبان در کمیسیون اجتماعی برگزار شده که در این نشست‌ها، ابهامات و ایرادات طرح ساماندهی به بحث گذاشته شده است.

جامعه‌ی میلیون نفری مشمولان طرح بیش از دو سال است در انتظار تصویب نهایی آن هستند؛ حالا به نظر می‌رسد قطار طرح ساماندهی به ایستگاه نهایی خود تا حدودی نزدیک شده است. به گفته نمایندگان مجلس، این طرح هفته‌ی آینده در نوبت صحن علنی قرار خواهد گرفت و بعد از آن، برای بار دوم به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

خلیل بهروزی‌فر (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) با بیان اینکه کار در مرحله‌ی پایانی‌ست، در این رابطه می‌گوید: در روزهای گذشته، جلساتی در کمیسیون اجتماعی مجلس با هدف رفع ابهام طرح ساماندهی برگزار شد. یکشنبه بعدازظهر نشستی با حضور عضو حقوقدان شورای نگهبان داشتیم که مباحثی در ارتباط با ماده واحده طرح صورت گرفت که الحمدالله ابهامات ماده واحده رفع شد. رفع ابهام تبصره‌ها نیز هفته‌ی آینده در کمیسیون اجتماعی انجام خواهد شد.

او افزود: شنبه هفته آینده، جلسه‌‌ای با کارشناسان شورای نگهبان خواهیم داشت که امیدواریم در جلسه شنبه در مورد تبصره‌ها به توافق نهایی برسیم و طرح برای روز یکشنبه برای مطرح شدن در صحن کمیسیون اجتماعی مجلس آماده شود. انشالله یکشنبه طرح در صحن کمیسیون اجتماعی به تصویب می‌رسد و در اسرع وقت به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

به گفته بهروزی‌فر، طرح بعد از یکشنبه در نوبت صحن قرار خواهد گرفت و انشالله به زودی در صحن علنی به تصویب می‌رسد.

این نماینده مجلس در ارتباط با احتمال برگشت مجدد طرح از شورای نگهبان گفت: ما در هفته‌های اخیر نشست‌های مکرری با حقوق‌دانان و کارشناسان شورای نگهبان داشتیم و در حضور آن‌ها ابهامات و ایرادات طرح ساماندهی برطرف شد. درنتیجه آنچه در طرح مورد تایید و تصویب قرار می‌گیرد با حضور اعضای شورای نگهبان است و به این تریب، عملاً برگشتی در کار نخواهد بود چون عملاً نظر شورای نگهبان جلب شده است.

بعد از تایید شورای نگهبان، چه خواهد شد؛ آیا بعد از تایید نهایی، سازمان امور استخدامی بازهم می‌تواند مانع از اجرای طرح شود؛ بهروزی‌فر در این رابطه پاسخ می‌دهد: وقتی شورای نگهبان طرح را تایید کرد، طرح دیگر تبدیل به قانون می‌شود و هر کس از اجرای آن سرباز بزند، مستنکف شناخته خواهد شد؛ پس از تایید، همه‌ی نهادها باید به قانون تمکین کنند.

به گفته این نماینده مجلس، رایزنی‌ها با سازمان امور استخدامی صورت گرفته و این نهاد در ارتباط با نیروهای شرکتی با موضع مجلس موافقت کرده و در حال حاضر فقط نگران شمولیت و دایره‌ی گستردگی طرح است.

بهروزی‌فر تاکید می‌کند: بعد از تایید شورای نگهبان طرح مبدل به قانون شده و برای همه‌ی نهادها و وزارتخانه‌های اجرایی لازم‌الاجرا خواهد شد؛ براساس این قانون، در همه‌ی نهادها و دستگاه‌ها هرجا که تامین نیروی انسانی با پیمانکار است، پیمانکار واسط کنار می‌رود و مستقیماً با نیروها قرارداد بسته می‌شود.

 او اضافه می‌کند: بعد از تایید در شورای نگهبان، یک بازه زمانی برای سازمان امور استخدامی قائل شدیم که ظرف مدت شش ماه باید آیین‌نامه‌ی اجرایی قانون را تهیه کند و آن را به اجرا برساند. در واقع طرح به محض تبدیل شدن به قانون بلافاصله اجرا نمی‌شود، یک پروسه‌ی زمانی دارد تا آیین‌نامه‌ی اجرایی آن تهیه شود.

این نماینده مجلس در ادامه می‌گوید: نمایندگان مجلس با تمام توان پشت طرح ساماندهی ایستاده‌اند و با برگزاری جلسات و نشست‌های مکرر، این طرح به زودی تصویب خواهد شد؛ خوشبختانه شورای نگهبان با ما در این زمینه هم‌نظر است، آن‌ها هم معتقدند که شرکت‌های پیمانکاری نافی عدالت هستند. بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.

بهروزی‌فر در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تمهیداتی برای جلوگیری از اخراج نیروها اندیشیده شده؛ می‌گوید: بله همینطور است، قرار نیست هیچ کدام از نیروهای شرکتی و قراردادی نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور اخراج شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز