خبرگزاری کار ایران

حکم بازگشت به کار کارگران تعدیلی مخابرات سیستان و بلوچستان صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۸۳۴

کارگران پیمانکاری شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان که به دلیل اعتراض به شرایط حقوقی از سوی کارفرما بیکار شده بودند، با رای هیات حل اختلاف بازگشت به کار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران پیمانکاری شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان که اخیرا به دلیل اعتراض به شرایط حقوقی از سوی کارفرمای شرکت پیمانکار تعدیل از کار شده بودند، با رای هیات حل اختلاف اداره کار استان سیستان وبلوچستان به کار بازگشتند.

این کارگران می‌گویند باوجود غیرقانونی تشخیص داده شدن اخراج خود در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف، هنوز به مطالبات خود نرسیده‌اند.

در این زمینه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ این اداره کل همواره صیانت از نیروی کار و حمایت از کارآفرینان را اولویت اصلی خود می‌داند چراکه معتقد هست وجود کارگر به کارفرما وابسته است و برعکس؛ با توجه به رسالت ذاتی وزارت متبوع در رسیدگی به اختلافات کارگران و کارفرمایان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ۲۵ هیأت تشخیص و حل اختلاف به موضوعات و موارد اختلافی رسیدگی می‌کند.

در عین حال رسیدگی به موضوعات و مسائل کارگری و کارفرمایی منوط به ثبت آن موضوع و مساله در «سامانه جامع روابط کار» است و در این شرایط هست که می‌توان در مسیر احقاق حق کارگر و کارفرما اقدام لازم را انجام داد.

بر این اساس سال گذشته به سه هزار و ۲۰۰ دادخواست ثبت شده در سامانه جامع روابط کار در سیستان و بلوچستان رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

این اطلاعیه درباره کارگران تعدیلی کارگران پیمانکاری مخابرات سیستان وبلوچستان می‌افزاید: این کارگران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری فراگستر لیدوما مشغول بکار بوده و اخیرا تعدیل شده بودند، پس از ثبت شکایت خود در سامانه جامع روابط کار، بر اساس رای مراجع حل اختلاف کار، «حکم برگشت به کار» آن‌ها صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز