خبرگزاری کار ایران

درخواست ۳۰ کارگر باقیمانده ایثارگر شهرداری نیشابور برای تبدیل وضعیت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۳۹۳

از مجموع حدود ۲۰۰ کارگر ایثارگر شهرداری نیشابور؛ حدود ۱۷۰ نفر تبدیل وضعیت شده و مابقی هنوز بلاتکلیف‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شهرداری نیشابور اعلام کردند: تاکنون ۱۷۰ نفر از مجموع ۲۰۰ کارگر مشمول طرح تبدیل وضعیت ایثارگران از قرارداد کار پیمانی و شرکتی به رسمی، تبدیل وضعیت شده‌اند و خبری از وضعیت استخدامی ۳۰ کارگر باقیمانده، نیست.

یکی از کارگران شهرداری نیشابور با اعلام این خبر گفت: ۴۰ نفر از کارگران ایثارگر شهرداری نیشابور آبان ماه سال ۱۴۰۱ و مابقی ۱۳۰ کارگر به مرور با استفاده از قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران، با تعامل مسئولان استانی تبدیل وضعیت شدند اما وضعیت استخدامی حدود ۳۰ کارگر شرکتی هنوز مشخص نیست.

او تصریح کرد: با تغییر وضعیت قرارداد این کارگران از شرکتی و قراردادی به رسمی بخش زیادی از نگرانی‌های شغلی آن‌ها کاسته شده و از مزایای شغلی همکاران استخدامی خود بهرمند هستند.

این کارگر با بیان اینکه به‌طور معمول کارگران به صورت قرارداد رسمی، پیمانی، کار معین، قرارداد دائم و موقت در نهادهای دولتی و خصوصی مشغول کارند که شرایط هر کدام از این نیروها از لحاظ حقوق و مزایا و امنیت شغلی با یکدیگر متفاوت است، درباره بخش دیگری از مشکلات کارگرن پیمانکاری افزود: جدا از مشکلاتی که در وضعیت استخدامی حدود ۳۰ نفر از کارگران ایثارگر شرکتی ایجاد شده، این کارگران از مزایای رفاهی و مناسبتی و همچنین مزایای اضافه کاری که کارگران استخدامی دریافت می‌کنند، محروم هستند.

وی با بیان اینکه خواستار اجرای این قانون برای سایر کارگران هستیم، افزود: در حالی ما ۳۰ کارگر تبدیل وضعیت نشده‌ایم که در طول روزهایی که به دفتر مسئولان مراجعه کرده و پیگیر وضعیت استخدامی خود هستیم، آن‌ها پاسخی به درخواست ما نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز