خبرگزاری کار ایران

کارگران ابنیه فنی تونل شماره ۱۰۲ لرستان خواستار رعایت بیشتر اصول ایمنی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۹۱۷

کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن تونل شماره ۱۰۲ ناحیه لرستان خواستار این شدند که اصول ایمنی کار بیشتر رعایت و از بروز حوادث منجر به مصدومیت کارگران جلوگیری شود.

تعدادی از کارگران خطوط ابنیه فنی ره آهن تونل شماره ۱۰۲ ناحیه لرستان در تماس با خبرنگار ایلنا، خواستار رعایت بیشتر اصول ایمنی شدند. آن‌ها گفتند: متاسفانه مدیران این خط ریلی برای نگهداری از خطوط، با استفاده از کارگران بی‌تجربه به جای کوبلاژ گذاری و تعمیر اساسی اقدام به تعویض تراورس آنهم به روش سنتی می‌کنند و این موضوع باعث بروز حادثه می‌شود.

به گفته یکی از کارگران، نرخ مصدومیت کارگران واحد نگهداری از خطوط تونل شماره ۱۰۲  ناحیه لرستان افزایش یافته حال آنکه می‌توان با رعایت ایمنی از این حوادث جلوگیری کرد.

این کارگر از آسیب‌دیدگی مکرر کارگران کم تجربه‌ای که در این تونل به نگهداری از خطوط مشغول کار هستند، خبر داد و گفت: کمترازیک هفته دوقطار باری دراین تونل حدودا هزار متری دچار سانحه شده‌اند که در نتیجه رعایت نشدن نکات ایمنی به وقوع پیوسته است.

به گفته وی، کارفرمایان برای کاهش هزینه اقدام به استخدام کارگران بی‌تجربه برای مدت محدود (یک ماهه) می‌کنند، این کارگران که با حداقل دریافتی فاقد قرارداد کار قانونی و بیمه تامین اجتماعی هستند، موطفند تراورس‌های ۴۰۰ کیلویی را از داخل تونل از جا کنده و به خارج از تونل انتقال دهند.

این کارگر خواستار نظارت دقیق‌تر بازرسان وزارت کار و شرکت راه آهن بر شرایط شغلی کارگرانِ نگهداری از خطوط تونل ۱۰۲ راه آهن ناحیه لرستان شد و گفت: باید پیمانکاران و کارفرماها به رعایت اصول ایمنی ملزم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز