خبرگزاری کار ایران

کارخانه سیمان «تیس » فعالیت خود را از سر گرفت/ شروع به کار کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۱۹۳

فعالیت تولیدی کارخانه سیمان «تیس» که به دلیل نداشتن سوخت متوقف شده بود، با همت برخی مسئولان از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فعالیت کارخانه سیمان «تیس» واقع در شهرستان چابهار که به دلیل مشکل تامین سوخت مازوت و افزایش هزینه آن دچار مشکل شده و فعالیت آن متوقف شده بود، از هفته پیش آغاز شد.

یک منبع کارگری در استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از روز ۱۷ فروردین ماه سال‌جاری بدون اطلاع به کارخانه ،سوخت مازوت کارخانه را قطع کرده است که بعد از پیگیری‌های انجام شده، اعلام کردند سوخت مورد نظر را باید از پالایشگاه اصفهان تهیه کنید. در نتیجه این اتفاق کارفرمای کارخانه به دلیل ناتوانی در تامین سوخت ناچارا با متوقف کردن تولید قصد داشت همه کارگران خود را به مرخصی اجباری بفرستد.

این کارگر با بیان اینکه با این اتفاق حدود۳۵۰ کارگر نگران امنیت شغلی خود شدند، در ادامه افزود: با پیگیری کارگران مشکلات کارخانه سیمان «تیس» در استانداری سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با دستور مستقیم وزیر نفت مقرر شد سوخت مورد نیاز کارخانه سیمان تیس در شهرستان راسک از انبار نفت ایرانشهر تامین شود.

به گفته وی؛ تامین سوخت سیمان تیس در محدوده منطقه «جکیگور» شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان از انبار پالایشگاه اصفهان که بیش از هزارو ۵۰۰ کیلیومتر فاصله دارد به دلیل هزینه‌های بالای حمل ونقل صرفه اقتصادی ندارد.

این کارگر با بیان اینکه در حال حاضر با از سر گیری تولید، از وضعیت موجود رضایت دارند، تصریح کرد: مشکل دیگر این واحد تولیدی تامین آب کارخانه است که از قرار معلوم برخی مسئولان قول همکاری را برای تامین آب  کارخانه داده‌اند. همچنین این کارخانه در زمینه زیرساخت برق، تلفن، اینترنت وجاده ارتباطی با مشکل روبرو است.

به گفته آن‌ها؛ این کارخانه روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن سیمان وارد بازار مصرف می‌کند.

خبرنگار: سیدعیسی موسوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز