خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی:

قدردانِ اصلاح بیمه کارگران ساختمانی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۴۵۱

شوکت گفت: در طول سال گذشته ما تنها به عنوان یک تشکل با ۵۰۰ انجمن، تنها دو جلسه با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم و هنوز ۲۵۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه‌شان قطع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت اول ماه می‌روز جهانی کارگر از صبح امروز (۱۱ اردیبهشت) با حضور کارگران، فعالان تشکل‌های کارگری و جمعی از بازنشستگان جامعه کارگری در محل خانه کارگر جمهوری اسلامی در تهران برگزار شد.

اکبر شوکت (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی) به عنوان سومین سخنران مراسم روز کارگر گفت: بحث بیمه کارگران ساختمانی با همت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به ثمر نشست و از آنان تشکر می‌کنیم که بحث قانون بیمه این کارگران اصلاح شد.

وی افزود: متاسفانه در طول سال گذشته ما تنها به عنوان یک تشکل با ۵۰۰ انجمن، تنها دو جلسه با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم و هنوز ۲۵۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه‌شان قطع است.

شوکت اظهار کرد: با وضعیت معیشتی کارگران ساختمانی در شرایط اقتصادی فعلی، ما در روز جهانی کارگر امسال پس از دو سال سکوت؛ اعلام می‌کنیم که اگر معاونت روابط کار به تلاش خود برای تضعیف انجمن‌های صنفی کارگری ادامه دهد، مطابق با حق خود در قانون اساسی واکنش متناسب صنفی و اعتراضی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز