خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران نگران آینده شغلی ومعیشتی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۱۰۷

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان گفت: قرادادهای موقت امنیت شغلی کارگران پیمانکاری را به خطر انداخته است. بنابراین آن‌ها باید همیشه نگران این باشند که با تغییر پیمانکار حقوق و مطالباتشان نادیده گرفته شود و حتی شغل خود را از دست بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس کاربخش (دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان) در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین خواسته‌ی کارگران از دولت چیست، گفت: حل مشکلات کارگران در هر دوره و سال جاری مغفول مانده و باعث ناامیدی کارگران شده است، اما به طور کلی مهم‌ترین مطالبه‌ی کارگران ترمیم وضعیت قرادادها، اشتغال آن‌ها و همچنین بهبود وضعیت معیشتی آنها است. 

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کارگران قرارداد موقت هستند و همین باعث از بین رفتنِ امنیت شغلی آن‌ها شده به طوری که نمی‌توانند برای شغل خود آینده‌ای متصور شوند. کارفرما به راحتی می‌تواند کارگر را اخراج کند و کسی نمی‌تواند جلوی او بایستد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان در خصوص مشکلات کارگران پیمانکاری گفت: قرادادهای موقت برای همه‌ی کارگران مشکلاتی را به وجود آورده و این مشکل برای کارگران پیمانکاری چندین برابر است.

کاربخش افزود: ما کارگرانی را می‌شناسیم که سابقه‌ی زیادی داشتند اما با تغییر پیمانکار شغل خود را از دست داده‌اند. بنابراین باید قراردادها را ساماندهی کرد و قرادادهای موقت در کارهای مستمر را تبدیل به قرادادهای دائم کرد تا امنیت شغلی کارگران برقرار شود. 

وی با تاکید براینکه قراردادهای موقت راندمان کار کارگران را پایین می‌آورد، گفت: کارگری که نمی‌داند تا چه زمانی برسر کار خود خواهد ماند و نگران اخراج شدن است، بهره‌وری پایینی دارد.

کاربخش اظهار کرد: کشورمان سرشار از معادن مختلف است  که دولت می‌تواند از تمام این ظرفیت‌ها برای رونق اشتغال استفاده کند. همه‌ی آنچه که برای تولید و صادرات نیاز است را داریم اما متاسفانه زیرساختهای لازم فراهم نیست. 

به گفته وی؛ در معادنی همانند معادن کرمان استفاده از تکنولوژی‌های عقب افتاده، فرسوده و غیر قابل بهره‌وری موجب شده تا هر چند وقت یکبار شاهد تکرار حوادث کارباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز