خبرگزاری کار ایران

درخواست نمایندگان کارگری پالایشگاه آبادان برای ملاقات با رئیس جمهور در سفر فردا

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۱۹۸

در آستانه ورود رئیس جمهور به آبادان، جمعی از نمایندگان کارگری پالایشگاه آبادان برای بازگو کردن برخی از مهمترین مشکلات صنفی خود، از وی درخواست ملاقات کردند.

جمعی از نمایندگان کارگری پالایشگاه آبادان به خبرنگار ایلنا گفتند: آیت‌الله رئیسی برای افتتاح فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان، فردا جمعه (۲۶ اسفند ماه) به همراهی وزیر نفت به آبادان سفر می‌کنند. باتوجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از جمعیت کارگری پالایشگاه آبادان را کارگران ارکان ثالث یا پیمانکاری تشکیل می‌دهد، و این پروژه و سایر پروژهای انجام شده با دستان صنعتگر بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کارگر شاغل در پالایشگاه ساخته و به بهربرداری رسیده، لذا درخواست ما از رئیس جمهور این است که جلسه یک‌ساعته‌ای را با نمایندگان صنفی کارگری پالایشگاه به نیابت از سایر کارگران ارکان ثالثی وزارت نفت برای بیان مشکلات کارگران اختصاص دهند.

کارگران با یادآوری اینکه ورود رئیس جمهور به پالایشگاه آبادان را در آستانه سال نو به فال نیک می‌گیریم، در ادامه مهمترین دغدغه کارگران پالایشگاه آبادان را مقوله امنیت شغلی و مزدی عنوان کردند و افزودند: کارگران پالایشگاه سالهاست که از حضور پیمانکاران رنج می‌برند. چون بحث نداشتن امنیت شغلی و مزدی، ضد شعار تولیدِ و اشتغال آفرینی است، دولت باید به این بی‌سر و سامانی با اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت پایان دهد.

آن‌ها با بیان اینکه با رفع مشکلات کارگران پیمانکاری بخش زیادی از مشکلات در حوزه کارگری صنعت نفت استان خوزستان مرتفع می‌شود، اظهار داشتند: سالهاست ما کارگران ارکان ثالث تحت مسئولیت شرکت‌های واسطه‌ای مشغول کار بوده‌ایم، شرکت‌هایی که به بهانه تامین نیرو عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارند و در این بین کارگران بیشترین خسارت را دیده‌اند.

نمایندگان صنفی کارگران شاغل در پالایشگاه آبادان با درخواست ملاقات حضوری از رئیس جمهور گفتند: راهکارهایی برای خروج از بحران امنیت شغلی و ایجاد رضایت میان کارگران و کارکنان شرکتی نفت از جمله پالایشگاه آبادان وجود دارد که با درایت شخص رئیس جمهور و نگاه کارشناسانه وزیر نفت حل شدنی است. بنابراین برای ملاقات با رئیس جمهور بسیار مصمم هستیم تا بلکه به این طریق بتوانیم از حقوق قانونی کارگران صنعت نفت دفاع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز