خبرگزاری کار ایران

توضیحات عضو شورای آموزش خانه کارگر درباره خدمات مجموعه:

۹۳۰ واحد استراحتگاه خانه کارگر آماده خدمت‌رسانی در ایام عید هستند/ آموزش رایگان و عرضه سبد کالای تخفیفی خانه کارگر ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۳۶۵

حسین فلاح پور گفت: خانه کارگر در ۶۰ نقطه از کشور ۶۰ شعبه دارد و خدمات مختلفی را در این شعبات به کارگران و بازنشستگان ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ویژه برنامه خانه کارگر جمهوری اسلامی به مناسبت بزرگداشت اعیاد شعبانیه شب گذشته با حضور جمعی از بازنشستگان و کارگران عضو این مجموعه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست حسین فلاح (عضو شورای آموزش خانه کارگر) با تبریک این ایام گفت: خانه کارگر جمهوری اسلامی یکسری مراسمات صنفی مثل روز کارگر، سالروز تصویب قانون کار و روز تامین اجتماعی (۲۵ تیرماه) را داریم. برخی مراسم‌ها نیز شامل مناسک و ایام مذهبی است. خانه کارگر در ۶۰ نقطه از کشور ۶۰ شعبه دارد و خدمات مختلفی را در این شعبات به کارگران و بازنشستگان ارائه می‌دهد. 

فلاح ادامه داد: یکی از خدمات پر طرفدار ما در مجموعه خانه کارگر بحث آموزش است. آموزش‌های کوتاه مدتی که به‌صورت رایگان در کل کشور درحال اجراست. همه اعضای خانه کارگر و خانواده‌ی آن‌ها می‌توانند از ۳۵۰ رشته آموزشی در کل کشور بهره ببرند. این آموزش‌های رایگان شامل دپارتمان‌ها و گروه‌های کلی است که از باب نمونه به دپارتمان آموزش هنر (مثل آشپزی و خیاطی برای بانوان) در این فضا وجود دارد. 

وی با اشاره به فلسفه راه‌اندازی این آموزش‌های رایگان در خانه کارگر عنوان کرد: از سال ۱۳۸۳ با تاکیدی که آقای محجوب دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی داشتند، این مسئله مطرح شد که کشور در شرایطی است که مدام قیمت‌ها درحال افزایش است و در این شرایط جامعه کارگری از پس هزینه‌های آموزش برنمی‌آید. لذا آموزش رایگان در خانه‌های کارگر تدارک دیده شد تا این خلاء پرشود. به عبارتی دو دهه است که خانه کارگر در زمینه آموزش فعال است. 

این عضو شورای آموزش خانه کارگر در توضیح نحوه ثبت نام این آموزش‌ها گفت: همه ما اعضای خانه کارگر کارت عضویت این نهاد را داریم. در پشت این کادر آدرس سایت خانه کارگر ثبت شده است. همه اعضا می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی این مجموعه به آدرس www. workerhouse. ir مراجعه در سامانه سمای این مجموعه ثبت نام کنند. 

فلاح گفت: علاوه بر آموزش‌های کوتاه مدت خانه کارگر، ما آموزش‌های بلندمدتی را در مجموعه خانه کارگر داریم. ما مرکز آموزش‌های علمی و کاربردی خانه کارگر را داریم که در تهران و ۳۰ نقطه از کشور شعبه دارد. این شعبات برای کارگران تدارک دیده شده است. در برخی رشته‌ها و شهرها آموزش بلندمدت در این مجموعه‌ها کاملا رایگان است. به‌عبارتی یک کارگر برای دریافت مدرک کاردانی هیچ هزینه‌ای نمی‌کند. ما در تلاش هستیم که این رایگان بودن به تمامی بخش‌های دیگر آموزش بلندمدت تسری یابد. خانه کارگر در زمینه رایگان بودن آموزش هیچ مشکلی ندارد بلکه مشکل برخی رشته-شهرها مسئله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که هزینه‌هایی را برای دروس و آموزش برخی حوزه‌ها لحاظ می‌کند. 

این عضو خانه کارگر جمهوری اسلامی گفت: در بحث اقامت‌گاه‌ها و هتل-آپارتمان‌های خانه کارگر که ذیل فعالیت‌های رفاهی این مجموعه است، ما مجموعه‌هایی را داریم که در ایام عید پیش رو ثبت نام آن شروع شده است. در سایت خانه کارگر امکان ثبت نام استراحت‌گاه‌ها از هم‌اکنون ممکن است. البته در این زمینه یکسری اعتراضات و گلایه‌هایی مطرح است که باید به آن‌ها در این زمینه پاسخ داد. 

وی تصریح کرد: ما در ۱۰ نقطه کشور شامل چمخاله، مشهد، سرعین، یزد، اصفهان، تبریز، شیراز، قشم و مازندران، برای کارگران استراحتگاه احداث کردیم. مجموعا ۹۳۰ واحد برای کارگران تدارک دیده شده است. باتوجه به اینکه خانه کارگر یک نهاد غیردولتی است، امکانات در حد وسع مجموعه و با اتکا به جمع کردن همین مبلغ حق عضویت‌های اعضای خانه کارگر دو میلیون و ۵۰۰ هزار ایجاد شده است. این تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار عضو حدود ۱۰ میلیون نفر اعضای خانوارهای کارگری محسوب می‌شوند. ما ۹۳۰ سوئیت خود را باید به این تعداد متقاضی اختصاص بدهیم. به همین دلیل بسیاری از افراد شکایت می‌کنند که چرا در همان دقایق اول چرا برای ایامی مانند عید نوروز تمامی سوئیت‌های خانه کارگر در شهرهای مختلف برای مسافرت پرمی‌شود. خانه کارگر تا جایی که بودجه‌اش می‌رسد، از امکانات خود در ایام پیک مسافرتی استفاده کرده و تلاش خود را برای خدمت‌رسانی انجام می‌دهد. با این حال این سوییت‌ها در ایام عادی غیر تعطیل معمولا به راحتی قابل ثبت نام هستند و خلوت محسوب می‌شوند. 

فلاح تاکید کرد: یک بخش از فعالیت خانه کارگر در حوزه بیمه است. ما هم به صورت قسط و هم به صورت تخفیفی شرایطی را در مجموعه خانه کارگر ایجاد کردیم که افراد با مراجعه به سایت و ثبت نام بتوانند از این بیمه‌های تکمیلی استفاده لازم را به انتخاب خود ببرند. 

عضو شورای آموزش خانه کارگر اضافه کرد: ما کارگران به خوبی می‌دانیم که دستمزد و حقوق ما و وضعیت معیشتی خودمان در چه شرایطی است. همه اعضای خانه کارگر حقوق و درآمد مشابه یکدیگر را دارند. همه می‌دانیم این وضعیت معیشتی با مزد کارگر نمی‌خواند. این مسئله در میان خانوارهای پرجمعیت ۴ و ۵ نفره به شدت سخت‌تر است. خانه کارگر در این زمینه با ارائه سبد کالای دارای تخفیف، تلاش کرده تا بخشی از فشارهای معیشتی را به کارگران بکاهد. در این سبد ما ۱۰ کیلو برنج، نیم کیلو قند، نیم کیلو شکر و یک بسته ماکارونی ۵۰۰ گرمی که قیمت ۴۵۰ هزار تومان به اعضا عرضه می‌شود. قیمت این سبد به دلیل تهیه با تخفیف مستقیم از کارخانه و عرضه هر روزه به تعداد و تیراژ بالا، پایین است. ما هر روزه ۲ تن برنج و وسایل دیگر را توزیع می‌کنیم که این آمار فقط درمورد دفتر تهران است. 

وی افزود: هزینه این سبد ۴۵۰ هزار تومانی در بازار آزاد و بیرون از مجموعه حدود دو برابر ۹۰۰ هزار تومان است. به همین دلیل خانه کارگر به همان قیمتی که خود کالا را می‌خرد بدون یک درصد سود، اجناس را به دست کارگران متقاضی سبد کالا می‌رساند. این توزیع تنها در تهران نیست و در بسیاری از شهرستان‌ها انجام می‌شود. 

فلاح درباره خدمات به بازنشستگان گفت: ما در تهران برای بازنشستگان در خیابان دانشگاه (نرسیده به روانمهر) یک مجموعه فیزیوتراپی دایر کردیم که برای همه اعضای خانه کارگر رایگان است. اگر پزشک برای یکی از اعضا به دلیل بیماری فیزیوتراپی نوشته باشد، اعضا می‌توانند با نسخه خدمات مربوط به فیزیوتراپی را با هر تعداد جلسات درنظر گرفته شده به رایگان در این مرکز دریافت کنند. 

این عضو شورای آموزش خانه کارگر گفت: در حوزه درمان دندان ما با یکسری مراکز در حوزه درمان دهان و دندان قرارداد داریم که تا سقف ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف را داریم. ضمن اینکه با برخی مراکز فروش لوازم خانگی نیز قرارداد داریم که وقتی به فروشنده بگویید از اعضای خانه کارگر هستید، آن تخفیف برای شما منظور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز