خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی پتروشیمی دهدشت حداقل هزار نفر را شاغل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۳۴۷

یک منبع کارگری در استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان به موضوع مشکلات واحد پتروشیمی دهدشت ورود کنند تا هرچه زودتر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی دهدشت در دشت «کلاچو» شهرستان کهکیلویه از سال ۸۶ در حال ساخت است و بعد از یک دوره تعطیلی، در سال ۹۵ عملیات ساخت آن از سر گرفته شد. در حال حاضر اهالی منطقه دهدشت خواستار تسریع در بازگشایی این پروژه اشتغال‌زایی از سوی مسئولان هستند.

او با بیان اینکه سال پیش با سفر هیات دولت به استان کهکیلویه و بویراحمد و دیدار رئیس‌جمهور از کارخانه، دستور پیگیری ساخت این پروژه داده شد، گفت: در حال حاضر با تامین اعتبار دولتی؛ این مجتمع بزرگ با تعدادی کارگر در حال ساخت است که بخشی از کارگران را نیروهای بومی تشکیل می‌دهند.

به گفته وی؛ مجتمع پتروشیمی دهدشت سالهاست دچار فراز و نشیب است و به گواهی آنچه خود شاهد بوده‌ایم مشکل اصلی آن به گره‌های اقتصادی و مالی مربوط می‌شود. امیدواریم دولت به تامین منابع مالی این واحد صنعتی ادامه دهد.

این کارگر اظهار داشت: تاکنون ساخت این مجتمع حدود ۳۵ درصد پشرفت فیزیکی داشته است که اتمام آن می‌تواند یکی از منابع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۲۵ کارگر به صورت مستقیم و هزار کارگر به‌صورت غیرمستقیم باشد.

او اضافه کرد: مجتمع پتروشیمی دهدشت نیاز به تامین آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌ها دارد در عین حال خوراک پتروشیمی کهکیلویه از اتیلن گچساران به این مجموعه انتقال داده می‌شود.

به گفته وی؛ مسئولان تصمیم گرفته‌اند برق این مجتمع را با ساخت یک نیروگاه ۵۵ مگاواتی تامین کنند علاوه بر آن تامین آب آن با مشکلات زیادی روبروست و قرار شده از رودخانه «تراب» تامین شود.

او با بیان اینکه پتروشیمی دهدشت در سه فاز ساخته می‌شود، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در منطقه دهدشت، از مسئولان درخواست داریم برای آغاز فعالیت این واحد عمرانی، هرچه سریعتر اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز