خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری‌های خوزستان خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستند/ هنوز کسی پاسخگو نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۶۹۸

صبح امروز تعدادی از کارگران تحصیلکرده شهرداری‌های خوزستان به‌ عدم پرداخت مطالبات مزدی خود اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز سه شنبه (دوم اسفند ماه) تعدادی از کارگران تحصیلکرده شهرداری‌های خوزستان با سفر به اهواز برای چندمین بار مقابل استانداری تجمع کردند.

این کارگران می‌گویند: حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکتی تحصیلکرده شهرداری‌های مختلف استان خوزستان هستیم که بر اساس بخشنامه سال گذشته وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مشمول تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی به قرارداد مستقیم همانند سایر شهرداری‌های کشورشده‌ایم. استانداری با استناد به رایی که ۲۲ شهریور ماه سال جاری (۱۴۰۱) از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از شاکیان خصوصی در استان گیلان صادر شده است، از تبدیل وضعیت استخدامی ما کارگران مشمول این طرح خودداری می‌کند و ما معطل مانده‌ایم.

به گفته این کارگران، بعد از گذشت حدود یک سال از زمان صدور این بخشنامه امیدمان برای استخدام، اجرای بخشنامه طرح تبدیل وضعیت استخدامی است که وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها برای تامین امنیت شغلی کارگران آن را به شهرداری‌های کشور ابلاغ کرده‌اند اما مسئولان استانداری هنوز پاسخگو نیستند.

به گفته آن‌ها، طبق ماده ۴ قانون آیین دادرسی و ماده ۱۳ دیوان عدالت اداری اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رای هیات عمومی است این در حالی است که همه ما ۲۰۰ کارگر قبل از صدور این رای مراحل قانونی استخدامی خود را پشت سر گذاشته و باید تبدیل وضعیت می‌شدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز