خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مراجعه کارگران بیکار شده فضای سبز نفت آغاجاری به وزارت نفت/ به وضعیت بلاتکلیف شغلی مارسیدگی کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۸۲۶

۶۳ نفر از کارگران بیکار شده فضای سبز شرکت نفت آغاجاری واقع در شهرستان امیدیه استان خوزستان که بدنبال بازگشت به کار خود هستند، صبح امروز با مراجعه به ساختمان وزارت نفت، از مسئولان این وزارتخانه درخواست استمداد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۶۳ نفر از کارگران فضای سبز شرکت نفت آقاجاری واقع در شهرستان امیدیه استان خوزستان که در ادامه‌ی بی‌توجهی مسئولان استانی و مدیریت نفت آغاجاری به وضعیت شغلی‌شان راهی تهران شده‌اند، صبح امروز (۱۹ دی ماه) با مراجعه به ساختمان وزارت نفت در خیابان طالقانی تهران پی گیر وضعیت شغلی خود شدند.

یکی از کارگران با بیان اینکه برای پیگیری وضعیت بلاتکلیف شغلی‌مان به تهران آمده‌ایم تا از وزیر و سایر مسئولان وزارت خانه نفت درخواست کمک کنیم، در تشریح وضعیت بلاتکلیف شغلی خود و همکارانش افزود: از سال ۸۶ به صورت مستقیم و بدون قرار داد با شرکت نفت فعالیت داشتیم، تا اینکه پایان آذر ماه سال گذشته (۱۴۰۰) به یکباره با پافشاری شرکت نفت آقاجری به پیمانکار واگذار شدیم و کارفرما تصمیم گرفت بجای عقد قرارداد دائمی که سال‌ها در انتظارش بودیم، همه ما کارگران را به قرار داد حجمی و در نهایت روزمزدی تبدیل وضعیت کند. از آن موقع تا هم اکنون امنیت شغلی نداریم.

وی افزود: ما ۶۳ کارگر، در واقع نیروی جایگزین ۹۷ کارگر دیگر فضای سبز شرکت نفت در ایام مرخصی، بیماری و یا به هر دلیل دیگر جذب شرکت نفت شده‌ایم اما در طول این سال‌ها از ما به صورت تمام وقت برای مشاغل دیگر استفاده شده است.

او با بیان اینکه  بعد از گذشت یکسال  مجددا پایان آذر ماه سال جاری با پایان عقد قرار داد پیمانکار با شرکت نفت آقاجری ما کارگران دوباره کنار گذاشته شده‌ایم، افزودند: با اصرار کارگران از شرکت نفت آقاجری یک ماه دیگر با فعالیت کارگران موافقت شده بنابر این اگر وضعیت شغلی ما تا پایان دی ماه مشخص نشود برای همیشه بیکار خواهیم شد.

این کارگر با بیان اینکه در حال حاضر امیدمان به مسئولان وزارت خانه نفت است که برای همیشه به وضعیت بلاتکلیف ما کارگران فضای سبز آقاجری با ۱۳ تا۱۵ سال سابقه کار پایان دهند، گفت: پیش از این با وعده برخی مسئولان قرار بود وضعیت شغلی ما با وارد شدن اسامی کارگران جایگزین فضای سبز نفت آقاجری  به سامانه ساپنا مشخص شود تا ما هم همانند همکارانمان هم از امنیت شغلی و هم از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، برخوردار شویم اما نه تنها انجام نشد بلکه در حال حاضر وضعیت شغلی بلاتکلیفی داریم.

کارگران فضای سبز نفت آغاجاری با بیان اینکه قراردادهای موقت، آسیب جدی به امنیت شغلی کارگران شرکتی وارد می‌کند، افزودند: با توجه به اینکه در حال حاضر قرارداد پیمانکار با شرکت نفت آقاجری به اتمام رسیده از مسئولان مربوطه می‌خواهیم کارگران روزمزدی همانند ما را به حال خودشان رها نکنند.

وی در خاتمه افزود: با وضعیت پیش آمده، نگران آینده شغلی خود و آتیه فرزندانمان هستیم و دلخوش وعده مسئولان! در طول این مدت مشکلات کاری و معیشتی خودمان را به برخی مسئولان مربوطه استان و شهرستانی ، رسانده‌ایم و چون اهمیتی به وضعیت شغلی ما ندادند ناچار شدیم باسفر به تهران صدای خود را به مسئولان وزارت نفت بویژه شخص وزیر که پیش از قول پی گیری مطالباتمان را داده بود، برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز