خبرگزاری کار ایران

بحران صنایع الکترونیک چین بخاطر سرکوب کارگران متخصص

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۱۴

کارخانه «فاکسکان» مستقر در استان ژنگژو، با اعتراض کارکنان خود به دلیل بدرفتاری با نیروی کار، صدور آگهی‌های گمراه‌کننده استخدام، دروغ در قرارداد و پرداخت نادرست حقوق که منجر به تعطیلی خط مونتاژ شده، مواجه است.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری هندی ایندیا تایمز، یک کارخانه مستقر در استان ژنگژو چین، معروف به شهر I-Phone، با اعتراض کارگران متخصص و کارمندان خود به دلیل بدرفتاری با نیروی کار، کلاهبرداری در قرارداد و پرداخت‌های نامناسب حقوق، دچار توقف تولید شده است. 

کارخانه «فاکسکان» مستقر در استان ژنگژو، معروف به شهر آی‌فون، با اعتراض کارکنان خود به دلیل بدرفتاری با نیروی کار، صدور آگهی‌های گمراه‌کننده استخدام، دروغ در قرارداد و پرداخت نادرست حقوق که منجر به تعطیلی خط مونتاژ شده، مواجه است. 

طبق این گزارش هر زمان که اپل مدل جدیدی را در میان شلوغ‌ترین فصل عرضه می‌کند، Foxconn اغلب برای اطمینان از عملکرد صحیح زنجیره مونتاژ آن، دستمزد و پاداش‌های اضافی می‌دهد. کارگران و دانشجویان کارهای سنگین را انجام می‌دهند، تعطیلات را رها می‌کنند و برای استفاده از پاداش‌های ارائه شده در پایان ماه، برنامه‌ای سخت‌گیرانه را رعایت می‌کنند. 

این گزارش ادعا می‌کند که حقوق پیشنهادی به کارگران فاکس‌کان حدود ۲۲۰۰ یوان (۳۲۴ دلار آمریکا) است که کمتر از آنچه برای تامین هزینه‌های زندگی لازم دارند، می‌باشد. 

با این حال، در طول فصل اوج تولید، فاکسکان برای کاهش میزان پاداش در آخر ماه‌های دارای اضافه کاری، تلاش می‌کند. 

مصاحبه‌ای که با رسانه‌های محلی انجام شد نشان داد که کارگران بخش مونتاژ ساعت‌ها بدون وقت استراحت ناهار، در کارگاه بدون پنجره با بوی کلر، و در شرایط سخت کاری که شامل پوشیدن لباس ضد الکتریسیته ساکن و ماسک است، قرار داشته و فشار سختی را تحمل می‌کنند. 

رسانه‌های چینی در این مورد نیز در حال نادیده گرفتن صدای کارکنان معترض فاکسکان هستند. 

در روزهای گذشته در برخی استان‌های چین از جمله گوانگژو و ژنگژو که صنعتی‌تر هستند، پلیس ضد شورش و دستگاه‌های امنیتی چین برخورد سختی را با اعتراضات کارگری ناشی از پایین بودن مزد و بالابودن ساعت کاری و فشار سیاست کووید صفر داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز