خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران چینی صنایع نساجی علیه سیاست‌های سخت‌گیرانه کرونایی دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۶۹۵

اعتراضات کارگران چینی صنایع نساجی به آن علت شروع شده است که کارمندان صنعت نساجی مجبور به بازگشت به استان‌های خود به دلیل مشاهده موارد ابتلا به ویروس کرونا شده‌اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مورنینگ پست، ساکنان منطقه گوانگجو چین تایید می‌کنند که سه شنبه شب هایژو، محل بزرگ‌ترین بازار پارچه کشور چین، اعتراضاتی توسط کارگران صنعت نساجی سازماندهی شده است. 

این اعتراضات کارگران چینی صنایع نساجی به آن علت شروع شده است که کارمندان صنعت نساجی مجبور به بازگشت به استان‌های خود به دلیل مشاهده موارد ابتلا به ویروس کرونا شده‌اند. 

کارگران مهاجر در مرکز تولیدی جنوبی چین، گوانگژو، دوشنبه شب در بحبوحه قرنطینه سخت‌گیرانه دولتی علیه کرونا (موسوم به سیاست کووید صفر) در یک مجتمع نساجی اعتراضاتی بی‌سابقه را برگزار کردند. 

گوانگژو، شهری با ۲۰ میلیون نفر جمعیت، ۵۱۲۴ مورد عفونت کرونا را برای روز دوشنبه گزارش کرد -که بیشتر آن‌ها در منطقه هایژو بوده و در بزرگترین بازار پارچه چین و مرکز تولید نساجی محسوب می‌شود- داشته است. 

دوشنبه شب، پست‌ها و ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی صدها نفر از ساکنان را نشان داد که از موانع قرنطینه عبور می‌کنند، ایست‌های بازرسی را زیر پا می‌گذارند و در خیابان‌های روستاهای شهری متراکم و بی‌نظم شهر راهپیمایی می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها با مقامات بهداشتی محلی و داوطلبان کنترل بیماری کرونا درگیر شدند. 

در برخی از کلیپ‌های ویدئویی، ساکنانی که به نظر کارگران مهاجر بودند از کمبود آذوقه و قیمت سرسام‌آور مایحتاج روزانه شکایت کردند. 

ماریسا، ساکن روبروی یک روستای شهری، گفت که شاهد یکی از این حوادث بوده است. او گفت که حوالی ساعت ۲۰:۴۵، یکی دو نفر به لهجه‌ای غیر از لهجه محلی فریاد می‌زدند. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد، «کل منطقه غرق در فریاد از طبقه بالا تا پایین بود». 

«پس از مدتی، مردم شروع به تجمع کردند، به شدت نرده‌های آهنی راه را کوبیدند و ایست بازرسی را شکستند. سپس بسیاری از داوطلبان کنترل کرونا و پلیس به سمت آن‌ها حرکت کردند. 

اعتراضات خیابانی حدود ۲۰ دقیقه به طول انجامید و برخی از ساکنان که خود کارگر نساجی بودند از پنجره‌ها پیام‌های حمایتی سر دادند. گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ساعت ۹:۴۰ شب، اوضاع تحت کنترل بود و پلیس وارد شده و به اعتراضات پایان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز