خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شهرداری‌های خوزستان به همراه خانواده‌هایشان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۱۶۱

شماری از کارگران شهرداری‌های خوزستان، صبح امروز برای دومین باردر اعتراض به آنچه «بی توجه‌ای مسئولان به وضعیت استخدامی خود» می‌خوانند،به همراه خانواده هایشان مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده‌اند.

 منابع کارگری در شهرداری‌های خوزستان با اعلام این خبر به ایلنا گفتند؛ دلیل اجتماعات صنفی صبح امروز کارگران شرکتی شهرداری خوزستان با خانواده هایشان، علاوه بر وضعیت نامشخص صدور احکام استخدامی آن‌ها، بی‌تفاوتی مسئولان در پی‌گیری مطالباتشان است.

کارگران شهرداری خوزستان در تشریح جزئیات این خبر مدعی شدند: صبح روز دوم بهمن‌ماه در اولین روز از اعتراض کارگران مجموعه شهرداری‌های خوزستان مقابل ساختمان استانداری؛ هیچ یک از مسئولان اهمیتی برای کارگران معترض قائل نشدند وحتی یک کارمند جزء استانداری برای پاسخگویی در جمع معترضین حاضر نشد.

به صورت مشخص این کارگران می‌گویند: ظاهرا وعده‌هایی که مسئولان در حمایت از کارگران داده بودند در همان حد شعار باقی‌مانده است و انگار قرار نیست کسی به غیر از خود ما پیگیر مطالبات صنفی‌مان باشد.

این کارگران در تشریح مشکلات خود گفتند: حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکتی تحصیل‌کرده شهرداری‌های مختلف استان خوزستان هستیم که بر اساس بخشنامه سال گذشته وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مشمول تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی به قرارداد مستقیم همانند سایر شهرداری‌های کشورشده‌ایم. استانداری با استناد به رایی که ۲۲ شهریور ماه سال جاری (۱۴۰۱) از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت یکی از شاکیان خصوصی در استان گیلان صادر شده است، از تبدیل وضعیت استخدامی ما کارگران مشمول این طرح خوداری می‌کند.

کارگران تاکید کردند: طبق ماده ۴ قانون آیین دادرسی و ماده ۱۳ دیوان عدالت اداری اثر ابطال مصوبات از زمان صدور رای هیات عمومی است این در حالی است که همه ما ۲۰۰ کارگر قبل از صدور این رای مراحل قانونی استخدامی خود را پشت سر گذاشته و باید تبدیل وضعیت می‌شدیم.

آن‌ها با بیان اینکه در حال حاضر امیدمان برای استخدام، اجرای بخشنامه طرح تبدیل وضعیت استخدامی است که وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها برای تامین امنیت شغلی کارگران آن را به شهرداری‌های کشور ابلاغ کرده‌اند، گفتند: خبر رسیده که طبق دستور کتبی  مدیر کل امور شهری وشوراهای استانداری قرار است تمام پستهای سازمانی در نظر گرفته شده برای کارگران مشمول این طرح برای همکاران ایثارگر در نظر گرفته شود که در صورت صحت این اطلاعات ادامه اعتراض خود را در برخورد با این رفتار تبعیض‌آمیزمسئولان به تهران‌انتقال می‌دهیم.

کارگران در پایان ابراز امیدواری کردند که مسئولان استانداری به مطالبات آنها پاسخ مثبت دهند چراکه‌عدم اجرای آن آسیب جدی به امنیت شغلی کارگران شرکتی وارد می‌کند.

تجمع کارگران شهرداری‌های خوزستان به همراه خانواده‌هایشان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز