خبرگزاری کار ایران

صادقی عنوان کرد:

انقلابی‌گری یعنی فاصله نگرفتن از اصل خدمت به محرومان/ باید به اصول انقلاب برگردیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۰۷۳

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در حوزه‌ی اقتصاد و اشتغال و آزادی بیان مانند حوزه‌ی نظامی پیشرفت نکرده‌ایم که این وضعیت باید اصلاح شود. ما انقلاب نکردیم که «استوار» برود، «تیمسار» بیاید! ما انقلاب کردیم که دیگر اداره‌ی امور در دستِ درجه‌دارها نباشد و هر کس در جای خود بنشیند. انقلاب کردیم تا آزادانه از مصائب و رنج‌ها بنویسیم و این خود مسیرِ توسعه و پیشرفت را باز کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در مراسم بزرگداشت دهه فجر، که بعد از ظهر امروز (شنبه ۱۵ بهمن) برگزار شد، گفت: نگاه انقلابها همواره به تحول است؛ انقلاب اسلامی هم با همین نگاه تحولی شکل گرفت. انقلاب کردیم تا از قِبَلِ این تحول، شرایط در تمام عرصه‌ها بهبود یابد. حضرت امام نیز به دنبال ایجاد رفاه، برای مردم بودند. انقلاب برای برقرای آزادی بیان و زندگیِ عزتمند اتفاق افتاد، قرار بود کشور ایران به عنوان یک الگو در سطح جهان مطرح شود. 

وی ادامه داد: البته در حوزه‌ی نظامی پیشرفت کرده‌ایم؛ امروز اقتدار کشور به حدی است که دیگران از این اقتدار نگران هستند اما در سایر جنبه‌ها دچار مشکل هستیم و اگر بدی‌ها را نگوییم به مسیر خطا رفته‌ایم و دیگر برای اصلاح امور تلاش نخواهیم کرد. 

صادقی تاکید کرد: در حوزه‌ی اقتصاد و اشتغال و آزادی بیان مانند حوزه‌ی نظامی پیشرفت نکرده‌ایم که این وضعیت باید اصلاح شود. ما انقلاب نکردیم که «استوار» برود، «تیمسار» بیاید! ما انقلاب کردیم که دیگر اداره‌ی امور در دستِ درجه‌دارها نباشد و هر کس در جای خود بنشیند. انقلاب کردیم تا آزادانه از مصائب و رنج‌ها بنویسیم و این خود مسیرِ توسعه و پیشرفت را باز کند. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: برای رفاه انقلاب کردیم، نه اینکه اقتصاد به مسیری برود که فقر افزایش یابد. هم نگاه امام ایجادِ ر فاه بیشتر بود و هم رهبری چنین نگاهی دارند، اما اقتصاد کشور امروز چنین مسیری را نمی‌رود. ، اقتصاد ما در حال حاضر کارگرِ کش و فقیرپرور است. 

صادقی افزود: قرار بود انقلاب ساختارهای اقتصادی را به گونه‌ای متحول کند تا کشورهای دیگر نیز به تاسی از این ساختار عمل کنند، نه اینکه ارزش پول ملی به قدری پاین بیاید که کشورها از آن گریزان باشند. قرار بود ریالِ ما در مقابلِ دلار آمریکایی قدرتمند باشد نه اینکه هر روز تنزل پیدا کند. 

وی ادامه داد: انقلاب کردیم تا صنعت مملکت پیشرو و اشتغال‌زا باشد و کارگر ارزش داشته باشد اما امروز اینگونه نیست. این ارزش‌ها قابل دسترسی است و باید تلاش کنیم تا به آن‌ها برسیم. همانطور که در حوزه‌ی نظامی پیشرفت کردیم در این حوزه‌ها هم می‌توانیم پیشرفت کنیم. 

صادقی گفت: ما پای انقلاب مانده‌ایم و به دنبال اصلاحِ این امور هستیم. ما باید قطار انقلاب را در مسیری قرار دهیم که امام بنیان نهاد و رهبری بر آن تاکید کرد. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: ما باید مشکلات را بگوییم تا خیال نکنیم آنچه امروز بنا شده یک مدینه‌ی فاضله است. باید اوضاع را بهبود ببخشیم. انقلاب ما انقلابِ ارزش‌ها و انقلابِ حاکمیتِ کوخ نشینان بر کاخ نشینان بود و قرار نبود برعکس شود! بنا بود کوخ نشینان اداره امور را به دست بگیرند و آزادیِ بیان و گردش نخبگان حاکم باشد. 

وی به برنامه چشم‌انداز بیست‌ساله اشاره کرد و گفت: بنا بود در پایانِ این برنامه ایران در اوج اقتدار باشد و برای کشورهای منطقه الگو باشد. انقلابِ ما مقدس است اما چرا نتواسنتیم در همه‌ی اضلاع پیشرفت کنیم؟ برای پاسخ به این چرا باید کارِ کارشناسی کرد. 

صادقی در ادامه صحبتهایش به‌عدم پرداختِ ۲۵ درصدِ متناسب‌سازی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: انقلابی‌گری یعنی فاصله نگرفتنِ از اصلِ خدمت به محرومان، پس چرا برای پراختِ این حقِ مسلمِ بازنشستگان تعلل می‌کنید؟ قرار بود در سال ۱۴۰.۷۵درصد از متناسب‌سازی پرداخت شود و ۲۵ درصد باقیمانده در سال ۱۴۰۱ پرداخت شود اما هنوز این ۲۵درصد پرداخت نشده است؛ چگونه دم از انقلابی‌گری می‌زنید وقتی در مقابل این قشرِ محرومِ بازنشسته گارد بسته دارید؟ 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به وظیفه‌ای که در طول سال‌ها بر روی دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشته شده اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی موظف به برقراریِ بیمه‌ی برخی از اقشار و مشاغل ضعیف شده و در قبال آن قرار بود دولت حق بیمه‌ی آن‌ها را به سازمان پرداخت کند، اما دولت‌ها از پرداختِ این حق شانه خالی کرده‌اند. 

وی به بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: دولت امسال سهمی برای سازمان در بودجه ندیده است و وقتی تامین اجتماعی نمی‌تواند طلب خود را از دولت بگیرد مجبور است بیمه‌ی این اقشار و گروه‌ها را حذف کند. اینها با اصولِ انقلاب منافات دارد؛ مهم‌ترین اصلِ انقلاب، خدمتگزاری به قشر ضعیف بود و باید بر اصول انقلاب پایبند باشیم. 

صادقی در پایان تاکید کرد: انقلاب ما ایران را از کشور مستعمره به کشور مستقل تبدیل کرد و به ما خودباوری داد تا روی پای خود بایستیم، اما هر چه از اصولِ انقلاب فاصله گرفتیم زیان دیدیم و برای اینکه زیان نبینیم باید به اصل انقلاب برگردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز