خبرگزاری کار ایران

«شورایعالی کار» وضعیت بحرانی بازنشستگان را درنظر بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۲۴

یک بازنشسته کارگری گفت: اگر در شورایعالی کار، مزد و مستمری صد درصد زیاد شود، بازهم کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قرار است از هفته آینده کمیته دستمزد برای تعیین سبد معیشت خانوار شروع به کار کند؛ در یکی دو هفته آینده، مزد ۱۴۰۲ وارد مرحله‌ی جدی‌تری می‌شود و بعد از محاسبه سبد، اعداد و ارقام روی میز می‌آیند.

محمدعلی براتی (فعال صنفی بازنشستگان کارگری) با بیان اینکه سفره‌ی بازنشستگان به خصوص حداقل‌بگیران خالی‌تر از همیشه است؛ می‌گوید: شورایعالی کار در تصمیم‌گیری‌ها این وضعیت بحرانی را در نظر بگیرد؛ براساس مواد ۱۱۰ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش مزد بازنشستگان معمولاً برابر با مصوبات شورایعالی کار است؛ از این شورا می‌خواهیم وضعیت ما بازنشستگان که زیر خط فقر هستیم و نمی‌توانیم حداقل‌های زندگی را تامین کنیم، درنظر بگیرند.

به گفته وی، در شرایط فعلی، صد درصد افزایش مزد هم کافی نیست چراکه با صد درصد افزایش حقوق، بازهم دریافتی حداقل‌بگیران از خط فقر کمتر است.

این بازنشسته تاکید می‌کند: امروز خط فقر بالاتر از ۱۵ یا ۱۶ میلیون تومان است؛ بنابراین برای یک زندگی بالاتر از خط فقر، دستمزد هم باید بالاتر از ۱۵ میلیون تومان باشد؛ در این شرایط از شورایعالی کار و به طور مشخص از نمایندگان کارگری این شورا می‌خواهیم وارد بحث درصدهای افزایش نشوند و افزایش ریالی را در نظر داشته باشند؛ افزایش مزد به اندازه سبد معیشت حق تمام کارگران شاغل و بازنشسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز