خبرگزاری کار ایران

کارگران خودروسازی‌های دو ایالت آمریکا در اعتصاب/ کارکنان چند کارخانه پیروز اعتصابات شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۴۵۴

برخی کارخانه‌های خودروسازی یک شرکت بزرگ قطعه‌سازی و خودروسازی ایالات متحده آمریکا در ایالات ویسکانسین و آیووا اعتصاباتی در طی هفته گذشته برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه کارگران اتومبیل‌سازی متحد که یکی از بزرگترین اتحادیه‌های صنعتی کارگران و کارکنان صنایع آمریکاست، گفته است که اعضای دو اتحادیه محلی در کارخانه‌های CNH Industrial NV (CNHI. MI) در ویسکانسین روز شنبه این هفته بر سر یک قرارداد جدید کار به توافق رسیدند و به اعتصابی که از ماه گذشته به صورت هفتگی داشتند، پایان دادند. کارگران همین مجموعه در آیووا اما هنوز به توافق کامل دست نیافته و تهدید به تداوم اعتصاب کرده‌اند. 

اتحادیه محلی کارکنان خودروسازی در آیووا یا UAW در بیانیه‌ای گفته است: قرارداد پیشنهادی که اکنون توسط شرکت و اصناف کارفرمایی محلی پیشنهاد شده به عنوان «آخرین، بهترین و نهایی‌ترین» پیشنهاد مطرح شده اما ما هنوز روی آن رای گیری نکردیم و در صورت‌ عدم پذیرش، مذاکرات ما ادامه خواهد داشت. 

کارگران صنعتی CNH موارد رأی‌گیری درباره قرارداد جدید خود را شامل افزایش دستمزد، رد کردن حق بیمه، ارتقای طبقه‌بندی شغلی و سایر پیشرفت‌ها در قرارداد از جمله امنیتی شغلی عنوان کردند. 

اتحادیه UAW که نماینده بیش از ۱۰۰۰ کارگر ساعت-مزدی فاقد امنیت شغلی در آیووا و کارخانه خودروسازی را به عضویت خود درآورده است، از جزئیات رای‌گیری داخلی این اتحادیه برای مذاکره با کارفرمایان سخنی فاش نساخته است. 

مقامات CNH نیز گفتند که نمی‌توانند بلافاصله برای اظهارنظر و مصاحبه با رسانه‌ها تصمیم بگیرند. 

بیش از هزاران عضو اتحادیه در راسین، ویسکانسین، و برلینگتون، آیووا، در ماه‌های گذشته نیز پس از پایان قرارداد شش‌ساله در بخش تاسیسات و کنترل کیفیت این کارخانجات، دست از کار کشیده بودند و به‌صورت هفتگی (هفته‌ای یک روز) اعتصاب هماهنگ می‌کردند. 

بخش عمده‌ای از کارگران این مجموعه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در ادامه به توافق با کارفرمایان رسیده و اعتصاب خود را با موفقیت به پایان رسانده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز