خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران شهرداری خاش از تاخیر در پرداخت حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۱۰

تعدادی از کارگران مجموعه شهرداری خاش از تاخیر در پرداخت حقوق خود از سوی کارفرما انتقاد کردند.

تعدادی از کارگران شهرداری خاش در استان سیستان و بلوچستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از تاخیر دو ماهه در پرداخت حقوق خود خبر دادند. این کارگران گفتند: کارگران شاغل در مجموعه شهرداری خاش تقریبا هر ماه حقوق خود را با تاخیر دو تا سه ماهه دریافت می‌کنند.

آن‌ها با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق، کارگران شهرداری خاش را به تنگنا کشانده است، افزودند: کارگران شهرداری خاش حقوق ماه‌های آذر و دی ماه خود را طلبکارند. عیدی این کارگران نیز در سه، تا چهار سال گذشته همانند کارکنان دولت پرداخت شده و پرداخت حق بیمه آن‌ها هر چند ماه یکبار با مشکل همراه بوده است.

این کارگران مجموعه شهرداری خاش با طرح این سوال که چرا شهرداری و اعضای شورای شهر به فکر معیشت و گذران زندگی کارگران تحت مسئولیت خود نیست، در ادامه گفتند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های کارگران به وجود آورده است.

براساس ادعای کارگران، حدود ۳۰۰ کارگر در مجموعه شهرداری خاش به صورت قرارداد مستقیم مشغول کارند که علاوه بر دریافت حداقل حقوق از اضافه کار و برخی مزایای قانونی، عرفی و مناسبتی هم محروم هستند.

به گفته کارگران؛ تاخیر کارفرما در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران و پرداخت سایر مزایای مناسبتی همانند عید قربان از چندسال گذشته شروع شد اما با وجود پیگیری‌های زیاد و در میان گذاشتن این مشکل با مسئولین، هنوز اقدامی جدی درباره آن صورت نگرفته است.

آن‌ها با اشاره به اینکه دیون کارگران علی‌الخصوص کارگران شهرداری که زحمت نگهداری و نظافت شهر را به صورت شبانه‌روزی برعهده دارند، جزء دیون ممتازه است و شهرداری موظف است که در برنامه‌ریزی‌های مالی، پرداخت این دیون را در اولویت اول قرار دهد.

کارگران درباره پرداخت عیدی کارمندی به کارگران نیز افزودند: هرچند این مشکل با حضور شهردار جدید مرتفع شده اما در زمان مدیریت شهردار قبلی حدود سه تا چهار سال عیدی کارگران با فرمول محاسبه حقوق کارمندان دولت پرداخت شد و هنوز مابه‌التفاوت آن پرداخت نشده است.

کارگران شهرداری خاش در عین حال با بیان اینکه از مزایای سختی کار و طرح طبقه‌بندی مشاغل هم محروم هستیم، ادامه دادند: هر زمان پیگیر پرداخت مطالبات خود از مسئولان می‌شویم به جای چاره‌اندیشی از ما کارگران می‌خواهند شرایط و وضعیت بی‌پولی شهرداری را درک کنیم.

آن‌ها با انتقاد از مدیران شهری تاکید کردند: هر ماه بخش زیادی از حقوق دریافتی ما هزینه اجاره خانه و پرداخت اقساط بانکی و سایر بدهی‌ها می‌شود و گاه منابع مالی کافی برای تامین مایحتاج ماهانه نداریم. حال این پرسش مطرح است که چقدر برای صاحبخانه‌ها و بانک‌ها و سایر طلبکاران مهم است که ما کارگران حقوق و مزایای خود را با تاخیر دریافت می‌کنیم و آیا آنها منتظر می‌مانند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز