خبرگزاری کار ایران

ساخت کارخانه «پتروشیمی گچساران» رو به اتمام است/ امید به اشتغال جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۳۱

پروژه ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران که از حدود یک دهه پیش در حال انجام است، رو به اتمام است و به زودی شمار زیادی کارگرمشغول کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: پس از گذشت یک دهه، ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران در استان کهکیلویه و بویراحمد تقریبا رو به اتمام است و به زودی با راه‌اندازی بخش‌های مختلف تولیدی، آن کارگران زیادی مشغول کار می‌شوند.

این فعال کارگری افزود: در حال حاضر ساخت  کارخانه پتروشیمی گچساران، ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از قرار معلوم تا پایان سال این پروژه تکمیل و بهار سال آینده شروع به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران در سال‌های ابتدایی در نتیجه تحریم‌های اقتصادی کشور‌های غربی با کمبود اعتبار و مشکلاتی همراه بود، گفت: طی چند سال گذشته با پیگیری‌های برخی مسئولان و تلاش کارگران و همچنین با تامین تسهیلات مالی از محل صندوق توسعه ملی، ساخت این پروژه ملی رونق گرفته است.

به گفته وی؛ هدف از احداث طرح پتروشیمی گچساران جدا از تأمین خوراک مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر، دنا و پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون ، ایجاد اشتغال است.

طبق اظهارات وی؛ تامین آب پروژه پتروشیمی گچساران قراراست از سد کوثر تامین شود. همچنین گاز خوراک آن از پالایشگاه بید بلند خلیج فارس تأمین خواهد شد. در عین حال گاز سوخت مورد نیاز نیز از خط سراسری گاز و برق این طرح از خوزستان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز