خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان: چرا هنوز سهم سازمان تامین اجتماعی در بیمه‌ی تکمیلی مشخص نشده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۸۵۶

جمعی از بازنشستگان کارگری خواستار مشخص شدن سهم تامین اجتماعی در بیمه‌ی تکمیلی امسال شدند.

پیگیری‌های خبرنگار ایلنا نشان می‌دهد علیرغم پیگیری‌های برخی فعالان صنفی و نمایندگان بازنشستگان، تا این لحظه (چهاردهم آذر) هنوز سازمان تامین اجتماعی خواسته‌های آن‌ها در ارتباط با بیمه‌ی تکمیلی و سهم سازمان را نپذیرفته است.

خواسته‌ی بازنشستگان و نمایندگان آن‌ها، پرداخت ۵۰ درصد از سهم بیمه‌ی تکمیلی توسط سازمان است و در روزهای اخیر رایزنی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

هزینه‌ی بیمه‌ی تکمیلی در قرارداد ۱۴۰۱ که زمان آغاز آن آذر ماه است و با همان شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شده، برای هر فرد ۲۰۵ هزار تومان است که به نسبت هزینه‌ی ۹۰ هزار تومانی سال قبل، بسیار زیاد است؛ سال قبل سازمان تامین اجتماعی ۴۵ هزار تومان از این ۹۰ هزار تومان یعنی دقیقاً پنجاه درصد هزینه را پرداخت می‌کرد.

اکنون بازنشستگان می‌گویند سازمان باید امسال ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر بپردازد؛ اگرچه با این پرداخت بازهم هزینه‌ی بیمه‌ی تکمیلی برای بازنشستگان به خصوص حداقل‌بگیران و ازکارافتادگان و بازماندگان سنگین است.

امروز میرهاشم موسوی در تشریح برنامه‌هایی که در حوزه حمایت از بازنشستگان در دستورکار دارند، گفت: ما همچنان به دنبال توسعه خدمات درمانی برای جامعه بازنشستگان هستیم و هم برنامه‌ای برای پوشش بیمه تکمیلی آن‌ها داریم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، یادآور شد: این موضوع در مرحله بررسی نحوه تامین منابع مالی لازم برای اجرای آن است که طی نشستی که با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی خواهیم داشت به نتیجه رسیده و اخبار خوشی را برای بازنشستگان خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز