خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران شهرداری سی سخت از پرداخت علی‌الحساب حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۱۰۶

کارگران شهرداری سی‌سخت به پرداخت علی‌الحساب حقوق خود از سوی شهرداری انتقاد کردند.

کارگران شهرداری سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد در تماس با خبرنگار ایلنا، از پرداخت علی‌الحساب حقوق خود خبر دادند. این کارگران که در حال حاضر ۱۲ ماه حقوق معوقه طلبکارند، می‌گویند: مبالغی که شهرداری طی هفت ماه گذشته (مهر ماه) به حساب کارگران به عنوان علی‌الحساب واریز کرده، موجب نارضایتی کارگران شده است.

آن‌ها با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق‌ها، کارگران شهرداری را به تنگنا کشانده است، افزودند: متاسفانه شهرداری در سال جاری هر ماه به حساب هر یک از کارگران مبلغ ۶ میلیون تومان واریز می‌کند.

کارگران با بیان اینکه جدا از حقوق، یک سال عیدی و پاداش، بخش زیادی از بیمه کارگران پرداخت نشده است، در پیگیری مطالبات خود از سوی شورای شهر سی سخت گفتند: متاسفانه اختلافات ایجاد شده ما بین شهردار با سه نفر از اعضای شورای شهر مانع پیگیری مطالبات کارگران و وضعیت شهر شده است.

آن‌ها در ادامه گفتند: ما کارگران شاغل در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری سی سخت چندین بار با امید حمایت اعضای شورای شهر به دفاتر آنان مراجعه کردیم اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

آن‌ها با بیان اینکه اعضای شورای شهر مرتبا وعده پرداخت حقوق کارگران را می‌دهند اما در عمل اتفاق خاصی نمی‌افتد، در ادامه تصریح کردند: منابع مالی که برای شهرداری تامین می‌شود، احتمالا در جای دیگری جز پرداخت حقوق کارگران هزینه می‌شود.

طبق اظهارات این کارگران؛ بیش از ۱۲ ماه است که کارگران شهرداری سی سخت حقوق طلب دارند که مربوط به یکسال حقوق سال گذشته (۱۴۰۰) است. در عین حال سال جاری حقوقی که بابت هفت ماه سال جاری دریافت کرده‌ایم علی‌الحساب شش میلیون تومان بوده است.

وی تاکید کرد: هفته گذشته از سوی کارگران تجمعی برگزار کردیم و مکاتباتی هم با مسئولان شهری انجام شد که به جایی نرسیده است.

آن‌ها در پایان با بیان اینکه این حجم از نارضایتی در میان کارگران شهرداری، موجب نگرانی‌ست، افزودند: خواسته‌های کارگران شهرداری هم صنفی‌ست و هم قانونی که اگر به آنها ترتیب اثر داده نشود، مشکلات ما حادتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز