خبرگزاری کار ایران

مرتضوی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تشکیل ۳۵۴ تعاونی برای نوسازی بافتهای فرسوده در ۳۵۴ محله تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۴۷۱

وزیر کار گفت: حدود ۳۵۴ محله مشمول این طرح می‌شوند و به این منظور۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد. منابع آن هم منابع تلفیقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت کار و شهرداری تهران در خصوص نوسازی بافتهای فرسوده تهران، صبح امروز در وزارت کار برگزار شد. 

در این برنامه صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در جمع خبرنگاران در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توسعه‌ی بخش تعاون است. جمهوری اسلامی بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون پایه‌ریزی شده و طبق هدفگذاری، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید مشمول بخش تعاون شود.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه برای تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کلانشهر تهران است. 

مرتضوی گفت: حدود ۳۵۴ محله مشمول این طرح می‌شوند و به این منظور۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد. منابع آن هم منابع تلفیقی است. 

وی بیان کرد: بحث نوسازی و تغییر کاربری و تراکم و معابر و .... با شهرداری تهران و تسهیلات لازم نیز از طریق منابع نهضت ملی مسکن و از سوی بانک توسعه تعاون و سایرین تامین خواهد  شد. امیدواریم این طرح با همت شهرداری و بخش تعاون عملیاتی شود. 

وزیر کار گفت: پیش‌بینی اولیه حدود ۵هزار واحد است که در گام‌های بعد توسعه خواهد یافت.  

مرتضوی بیان کرد: یکی از موتورهای محرک اقتصاد کشور صنعت ساختمان است که هم به توسعه اقتصاد کشور و هم توسعه تعاون کمک می‌کند.

مرتضوی در خصوص آورده‌ی مردم برای این طرح گفت: هزینه‌های تمام شده و تخفیفات داده شده محاسبه خواهد شد و معادل قیمت تمام شده منهای ۴۵۰میلون تومان تسهیلات دولت باید به صورت گام به گام آورده‌ی مردم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز