خبرگزاری کار ایران

هشدار کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری:

خطر رکود بی‌سابقه اقتصادی کارگران جهان را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۲۵۳

کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری اعلام کرد: پس از ۲۰۲۲، همزمان با افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات که پایه اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی کارگران را تشکیل می‌دهد، شاهد یک مارپیچ رو به پایین رشد اقتصادی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، در پنجمین کنگره جهانی کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری ITUC، ملبورن، استرالیا به نمایندگان گفته شده است که جهان در آستانه یک رکود اقتصادی تاریخی با پیامدهای فاجعه‌بار برای کارگران در همه مناطق است، مگر اینکه دولت‌ها به فوریت یک برنامه اقتصادی و اجتماعی جدید را اجرا کنند.

کنفرانس اقتصادی ITUC یک سیستم اقتصادی جهانی را توصیف می‌کند که با بحران‌های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و بهداشتی مواجه است که کارگران و خانواده‌های آن‌ها را در همه مناطق، بدون توجه به سطح توسعه اقتصاد ملی آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در گزارش ارائه شده در این کنفرانس آمده است: پس از ۲۰۲۲، همزمان با افزایش قیمت کالاها و خدمات که پایه اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی کارگران را تشکیل می‌دهد، شاهد یک مارپیچ رو به پایین رشد اقتصادی هستیم.

شاران بارو، دبیر کل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه کارگری، در این کنفرانس اظهار کرد: در حال حاضر، بسیاری از رهبران و نهادهای سیاسی به نظر نمی‌رسد این پیام را دریافت کرده باشند که خطر مهمی کارگران و گروه‌های فرودست را تهدید می‌کند. آسیب‌پذیری بسیاری از اقتصادها هرگز مثل امروز نبوده است. افراد شاغل بسیاری اکنون ناامید می‌شدند و پس از این نیز ناامیدتر خواهند شد. این درحالی است که پاسخ‌های «اقتصاد ارتدوکس» و تئوری‌های جریان اصلی علم اقتصاد، بارها و بارها ثابت شده است که تنها نابرابری‌های جهانی را عمیق‌تر کرده و زندگی‌ها و چشم‌اندازها را در سراسر جهان نابود می‌کند.

وی ادامه داد: ما به یک مدل اقتصادی جدید با شیوه‌های کسب و کار و اشتغالی نوین نیاز داریم که مبتنی بر اشتغال کامل، کار شایسته و رفاه باشد. این به معنا یک مدل توافق اجتماعی-اقتصادی جدید و عادلانه لازم است که به تثبیت جوامع و اقتصادها کمک کند. به نظر می‌رسد در ادامه، مطالبه آینده جوامع، چیزی کمتر از ایجاد شرایطی مناسب برای صلح، عدالت اجتماعی و بقای انسان‌ها نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز