خبرگزاری کار ایران

پرستاران انگلیسی به جرگه اعتصاب‌کنندگان می‌پیوندند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۶۴۹

کالج سلطنتی پرستاری انگلستان اعلام کرد که پرستاران در بریتانیا دست به اعتصاب خواهند زد، اقدامی که به مشکلات نخست وزیر جدید و تازه نفس انگلستان یعنی ریشی سوناک در طول بحران اقتصادی می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، پرستاران بریتانیایی قصد دارند به صف اعتصابیون انگلستان بپیوندند.

کالج سلطنتی پرستاری انگلستان (RCN) روز شنبه اعلام کرد که پرستاران در بریتانیا دست به اعتصاب خواهند زد، اقدامی که به مشکلات نخست وزیر جدید و تازه نفس انگلستان یعنی ریشی سوناک در طول بحران اقتصادی می‌افزاید. 

دورنمای اخراج یا موقتی‌سازی بیش از ۳۰۰ هزار پرستار و لغو قراردادهای کارمزدی و مزایای حقوقی آن‌ها، با اعتصاب کارگران بریتانیایی از چندین صنعت مختلف از جمله شبکه راه‌آهن در چند ماه گذشته در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی و کمبود مزد همزمان شده است. این همزمانی اکنون باعث تشدید مشکلات دولت راست‌گرای انگلستان شده است. 

حزب محافظه کار انگلیس در پارلمان از تعدیل نیروی بخش درمان -که در دوران کرونا نقش زیادی در مهار همه‌گیری و درمان بیماران داشته است- استقبال می‌کند. 

اکنون در شرایطی دولت روی پرستاران انگلیسی فشار گذاشته است که افزایش دستمزدها نتوانسته با تورم دو رقمی این کشور همگام شود. کارکنان مدارس انگلستان نیز اخیرا مانند همتایان کانادایی خود، قرار است در مورد اعتصاب تصمیم گیری کنند. 

پت کالن، دبیرکل و مدیر اجرایی اتحادیه پرستاران انگلستان، روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: اقدام به اعتصاب ما به همان اندازه برای بیماران مفید خواهد بود که برای پرستاران! ما خواهان بهبود امکانات برای پرستاران برای بهبود بهره‌وری خدمات هستیم. ما از حمایت بیماران خود نیز در انجام این کار برخورداریم.

تشکل صنفی پرستاران انگلستان در ضمن اظهار کرده است: اعضای اتحادیه با یک دهه کاهش حقوق واقعی پلکانی مواجه هستند و رای گیری در مجلس با میدان داری حزب محافظه کار در چهار هفته گذشته، بزرگترین ضربه به پرستاران طی یک قرن گذشته بوده است. 

روزنامه آبزرور گزارش داده است: پرستاران قبل از کریسمس و سال نوی جدید میلادی دوباره اعتصاب خواهند کرد. این اعتصاب اولین اعتصاب ملی در تاریخ کالج سلطنتی پرستاران انگلستان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز