خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی:

در پارس جنوبی در بر پاشنه‌ی سابق می‌چرخد/ تا پایان آبان «طرح ساماندهی» را مصوب کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۷۱۸

حشمت الله سلیمانی گفت: در پارس جنوبی همه چیز به روال سال‌های قبل است و تعلل نمایندگان مجلس در تصویب طرح ساماندهی، دورنمای روشنی برای حذف پیمانکاران باقی نگذاشته است.

حشمت الله سلیمانی (رئیس انجمن صنفی کارگران پالایشگاه چهارم پارس جنوبی) با بیان اینکه تبعیض و بی‌عدالتی، ریشه همه مشکلات پارس جنوبی است، به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه قراردادهای پیمانکاران پارس جنوبی برای نیمه‌ی دوم سال تمدید شده است؛ زمان یک پیمان که به پایان می‌رسد، دوباره مناقصه جدید برگزار می‌شود و پیمانکاران در این مناقصه‌ها بدون حضور نمایندگان کارگران شرکت می‌کنند؛ هر پیمانکاری که برنده شود، کارگران متخصص مجبورند زیر دست او کار کنند؛ در واقع مشارکت کارگران در تعیین مشخصات کار و میزان حقوق صفر است.

به گفته‌ی وی، در پارس جنوبی همه چیز به روال سال‌های قبل است و تعلل نمایندگان مجلس در تصویب طرح ساماندهی، دورنمای روشنی برای حذف پیمانکاران باقی نگذاشته است.

سلیمانی اضافه می‌کند: مجلس ماه‌های طولانی طرح ساماندهی را معطل گذاشته است؛ ما کارگران پارس جنوبی چشم انتظار تصویب طرح هستیم ولی گویا عزم و اراده‌ای برای تصویب آن نیست؛ هر روز وعده‌ی تصویب می‌دهند اما این وعده‌ها نتیجه ملموس برای ما کارگران نداشته؛ به راستی چرا باید کارهای مستمر برخلاف قانون دست پیمانکاران باشد؛ چرا دست‌های واسطه بریده نمی‌شوند؛ نمایندگان مجلس بایستی این مساله را در اولویت قرار دهند چون به نان و جان هزاران کارگر بستگی دارد؛ هیچ مساله‌ای از این مهم‌تر نداریم.

او تاکید می‌کند: پالایشگاه‌های پارس جنوبی را کارگران شرکتی و پیمانکاری می‌گردانند و با وجود سال‌ها سابقه همچنان پیمانکاری هستند و از تبعیض رنج می‌برند؛ بریدن دست‌های واسطه، هم به نفع کارگر است و هم به نفع تولید ملی؛ کارگری که امنیت شغلی ندارد، دلبستگی به کار ندارد و با وجود دغدغه‌های بسیار نمی‌تواند برای تولید و سازندگی کشور از جان و دل مایه بگذارد؛ چرا فضا به گونه‌ای است که کارگران متخصص به خاطر این تبعیض‌ها مهاجرت می‌کنند و اینهمه علم و توانمندی از دست‌مان می‌رود؟

این فعال صنفی در پایان درخواست می‌کند قبل از پایان آبان، تکلیف طرح ساماندهی مشخص شود: با تصویب فوری آن در مجلس، مقدمات اجرایی شدن آن در پارس جنوبی فراهم آید تا پیمانکاران دیگر قراردادهای جدید منعقد نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز