خبرگزاری کار ایران

کاهش نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۱۰۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با افزایش سه برابری اعتبارات و تزریق منابع باعث فعال شدن پروژه‌ها و کاهش نرخ بیکاری استان شده است.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات نقد و اسناد خزانه به استان اختصاص یافت که با افزایش سه برابری اعتبارات و تزریق منابع باعث فعال شدن پروژه‌ها و کاهش نرخ بیکاری استان شده است. 

علی شهابی نسب (رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد) گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات نقد و اسناد خزانه به استان اختصاص یافت که ۶۳۴ میلیارد از محل سفر رئیس جمهور بود در حالی که اعتبارات کل سال ۹۹ استان ۴۷۷ میلیارد بوده لذا افزایش سه برابری اعتبارات و تزریق منابع باعث فعال شدن پروژه‌ها و کاهش نرخ بیکاری استان شده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کاهش نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان ۱۴۰۱ گفت: طرح اشتغال نیروی کار در چهار فصل سال انجام می‌شود و در تابستان امسال کارشناسان معاونت آمار و اطلاعات سازمان با مراجعه به حدود ۱۵۰۰ خانوار به صورت نمونه وضعیت اشتغال و بیکاری را جویا شدند. 

وی افزود: بر اساس نتایح طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری افراد ۱۵ساله و بیشتر استان در فصل تابستان سال ۱۴۰۱ از ۹.۱ به ۸.۷ درصد رسید. 

شهابی نسب ادامه داد: برداشت محصولات باغی مانند سیب، انگور، عسل، گردو در فصل تابستان و فعال شدن پروژه‌های بزرگ عمرانی در بخش راه، آب و کشاورزی موجب کاهش نرخ بیکاری شده و از رتبه ۱۷ کشور به رتبه ۱۲ تنزل پیدا کردیم.

گفتنی است پیش از این استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از اصلی‌ترین کانون‌های آسیب بیکاری در میان استان‌های کشور بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز