خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری سی سخت: مسئولان شهری پاسخگو نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۶۸۰

کارگران شهرداری سی سخت می‌گویند که شهرداری هنوز بابت مطالبات مربوط به ۱۳ ماه دستمزد و عیدی پرداخت نشده؛ با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران شهرداری سی سخت واقع در استان کهکیلویه و بویراحمد در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۸۰ کارگر در مجموعه شهرداری سی سخت به صورت مستقیم با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که یکسال دستمزد سال ۱۴۰۱ به همراه عیدی و حقوق مهر ماه سال ۱۴۰۱ را طلبکارند. در عین حال این کارگران ۶ ماه حقوق ابتدای سال جاری را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

این کارگران با بیان اینکه در این زمینه؛ مسئولان در شهرداری و شورای شهر سی‌سخت پاسخگوی مطالبات معوقه کارگران نیستند، در ادامه گفتند: سالهاست که زیرنظر شهرداری کار می‌کنیم و در تمامی این سال‌ها شهردارانی که به ترتیب مدیریت شهری را برعهده می‌گیرند، در مقام کارفرما به تعهدات مزدی خود کامل عمل نکرده‌اند.

به گفته آن‌ها؛ در نتیجه استمرار این وضعیت، دستمزدهای کارگران دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست. جدا از دستمزد دست‌کم سه تا چهارماه حق بیمه کارگران پرداخت نشده است.

کارگران شهرداری سی سخت خواستار آن هستند تا شهردار در مقام کارفرمای اصلی چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری بیندیشد.

آنها مدعی شدند: وصول مطالبات کارگران شهرداری سی سخت نیاز به پیگیری اعضای شورای شهر دارد که آنهم با اختلافات ۴ تا ۵ ماهه اعضای شورای شهر درباره برکناری شهردار و عدم حضور برخی از اعضا در جلسات شورا فعلا قابل پیگیری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز