خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری سی سخت برای تامین معاش خانواده‌هایشان دستفروشی و مسافر‌کشی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۶۲۴

وضعیت کارگران شهرداری سی سخت بعد از وقوع زلزله اسفند ۹۹ هر روز به نسبت روز قبل بدتر شده اما هنوز برخی مسئولان، این وضعیت را پیگیری نمی‌کنند.

تعدادی از کارگران شهرداری سی‌سخت در کهکیلویه و بویراحمد در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: دست‌کم یکسال است پرداخت دستمزد ما کارگران دچار تاخیرهای طولانی مدت شده است و برای همین ناچاریم برای تامین هزینه زندگی خانواده‌هایمان اقدام به دستفروشی و مسافر کشی کنیم.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که آن‌ها از اینکه بخواهند هر روز در محل کار خود منتظر پرداخت شدن بخشی از معوقات مزدی خود بمانند خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند در خارج از ساعات کاری راه دیگری را برای تامین معاش خود پیدا کنند.

در این رابطه یکی از کارگران شهرداری سی سخت گفت: بدون پول روی رفتن به خانه را نداریم به همین دلیل ناچاریم تا به نحوی مخارجمان را تامین کنیم.

طبق اظهارت وی؛ انجام کارهای ساختمانی، انجام کارهای خدماتی در آپارتمان‌ها، باربری و میوه چینی در فصل تابستان از دیگر راه‌های امرار معاشی است که طی این مدت کارگران شهرداری سی سخت برای گذراندن مخارج زندگی خود مشغول انجام آن هستند.

یکی دیگر از کارگران با انتقاد از اینکه در یک سال گذشته مسئولان استانی نتوانسته‌اند مشکل معوقات مزدی او و سایر همکارانشان را مرتفع کنند، افزود: بی‌توجهی شهردار و اعضای شورای شهر به مشکلاتی که در نتیجه بی‌پولی برای کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری سی سخت بوجود آمده است، هر روز لطمات زیادی را به آنان وارد می‌کند.

به گفته وی، ادامه بلاتکلیفی در وضعیت کارگران شهرداری و اینکه حدود یکسال دستمزدشان به تاخیر افتاده باعث شده زندگی خانواده‌گی برخی از آن‌ها متلاشی شود و آنان امروز از زن و فرزندان خود دور شوند.

او گفت: وضعیت کارگران شهرداری سی سخت بعد از وقوع زلزله اسفند ۹۹ هر روز به نسبت روز قبل بدتر شده اما هنوز برخی مسئولان، این وضعیت را پیگیری نمی‌کنند.

طبق اظهارت وی؛ وضعیت کارگران شهرداری سی سخت برای مسئولان استان کهکیلویه و بویراحمد بی‌اهمیت شده بطوریکه با مراجعه کارگران به دفاتر مسئولان و تشریح وضعیت معیشتی‌شان مسئولان هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

این کارگر شهرداری سی سخت در ادامه اظهار کرد: چند وقت پیش حتی کمک‌های مالی که از سمت برخی ارگان‌های دولتی برای پرداخت بخشی از معوقات مزدی کارگران زلزله زده شهرداری سی سخت به حساب شهرداری واریز شده بود، کارگران سهمی نبردند، و این کمک‌ها متاسفانه بخشی صرف هزینه‌های شهر و بخشی دیگر به حساب کارکنان اداری و رسمی شهرداری واریز شد.

به گفته وی؛ جدا از بدهی یکساله شهرداری به کارگران خدماتی و فضای سبز، شهرداری بدهی‌های مالی زیادی به ارگان‌های دولتی و خصوصی دیگر دارد. بخشی از این بدهی مربوط به تامین اجتماعی است که در حال حاضر حساب مالی شهرداری را مسدود کرده‌اند.

به گفته این کارگر، مسئله‌ی اصلی این است که مسولان تکلیف مطالبات مزدی کارگران شهرداری سی‌ سخت که سابقه کار بعضی از آن‌ها تا ۲۵ سال است، را مشخص نمی‌کنند. این کارگران عمر خود را پای خدمت به شهروندان شهر گذاشته‌اند و نباید با آن‌ها اینگونه رفتار شود. اگر کارگری هم شخصا پیگیر مطالبات خود و همکاران شود، بعضا برخورد قهری با او صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز