خبرگزاری کار ایران

اعتبار بیمه درمان تامین اجتماعی کارگران شهرداری رودبار تمدید نشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۰۸۷

اعتبار خدمات درمان تامین اجتماعی کارگران شهرداری رودباردر استان گیلان به علت‌ عدم پرداخت حق بیمه از سوی شهرداری تمدید نشده است.

برخی منابع کارگری در شهرداری رودبار در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: اداره تامین اجتماعی شعبه رودبار در استان گیلان به دلیل بدهی‌های مالی شهرداری رودبار به تامین اجتماعی از تمدید اعتبار درمان کارگرانی که نیازمند خدمات هستند، خودداری کرده است.

یکی از کارگران خدماتی شهرداری رودبار با بیان اینکه اداره تامین اجتماعی با عدم تمدید بیمه کارگران می‌خواهد به بدهی‌های قبلی خود از کارفرما برسد، افزود: این عمل اداره تامین اجتماعی رودبارخلاف قانون است چراکه این کارگران بین ۱۰ تا۱۵ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از میزان بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمای شرکت پیمانکار شهرداری به سازمان تامین اجتماعی بی‌اطلاعیم اما دست کم سه ماه حق بیمه سال جاری ما کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است، گفت: من و همکارانم درست است که بابت سه تا چهار ماه مزد پرداخت نشده طلبکاریم اما دیگر (مطابق با ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی) این وظیفه کارفرماست که حق بیمه را از مزد کسر و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند.

به گفته وی؛ الکترونیکی شدن نسخ کاغذی و حذف دفترچه‌های درمان، در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید اعتبار درمان تامین اجتماعی، برای تعدادی از کارگران و خانواده‌هایشان که در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند، مشکلاتی ایجاد کرده است.

این کارگر گفت: در حال حاضر همکاران منتظر هستند که کارفرما معوقات مزدی و بیمه‌ای آن‌ها را بپردازد تا بخشی از مشکلات‌مان برطرف شود.

این کارگر شهرداری رودبار در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: باتوجه به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی از وضعیت حدود ۵۰ تا ۶۰کارگر شاغل در مجموعه شهرداری رودبار باخبرند، از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات ما کارگران با حداق دریافتی بی‌تفاوت نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز