خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران آب معدنی« چویل دنا» از مسئولان: مانع تعطیلی دوباره کارخانه شوید

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۷۹۳

به دلیل افزایش مشکلات تولید در کارخانه آب معدنی«چویل دنا» در شهرستان سی سخت، حدود ۳۵ کارگر این کارخانه بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

کارگران کارخانه آب معدنی چویل دنا در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: فعالیت کارخانه آب معدنی چویل دنا با حدود ۳۵ کارگر که در شهرستان سی سخت استان کهکیلویه وبویر احمد قرار دارد، از یک ماه قبل دچار مشکلاتی شده است.

آن‌ها با بیان اینکه هم‌اکنون کارگران این کارخانه در آستانه بیکاری قرار دارند، در ادامه گفتند: مشکلات این کارخانه تمامی ندارد اما اخیرا این واحد برای اخذ دریافت پروانه بهره‌برداری از سازمان غذاودارو دچار مشکل شده و این موضوع تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران کارخانه شده است.

یکی از کارگران کارخانه آب معدنی چویل دنا در تشریح مشکلات ایجاد شده، گفت: این واحد تولیدی از سال ۹۱ به بهره‌براری رسیده؛ ازسال ۹۴ تا آذر ماه سال ۱۴۰۰ یکبار فعالیتش به دلیل مشکلات مالی متوقف شد که با حمایت برخی مسئولان فعالیت خود را از سر گرفت. حدود یک ماه پیش به دلیل برخی مشکلات با سازمان غذا دارو برای کسب پروانه بهره‌برداری فعالیتش محدود شده در نتیجه این اتفاق حدود ۳۵ کارگر نگران امنیت شغلی خود شده‌اند.

او گفت: کارشناسان معاونت غذا و داروی استان طی چندین مرحله بازدید از کارخانه آب معدنی چویل دنا ایراداتی را به این کارخانه گرفته‌اند که کارفرما برای رفع این ایرادات از آن‌ها زمان خواسته است. به صورت مشخص کارفرما گفته همه این نواقص چندروزه قابل مرتفع شدن است اما یک مورد آن که آسفالت محوطه و جاده‌ی منتهی به کارخانه است منابع مالی زیادی می‌خواهد که در حال حاضر توان انجام آن را ندارد.

به گفته وی؛ سازمان غذا دارو برای رفع این ایرادات تا ۲۲ آبان ماه به کارفرما فرصت داده اما کارفرمای کارخانه توان مالی برطرف کردن آن را ندارد.

این کارگر که احتمال می‌دهد در نتیجه وضعیت پیش آمده؛ ممکن است تعطیلی کارخانه اتفاق بیفتد که در این صورت حدود ۳۵ کارگر شغل خود را از دست خواهند داد. از این رو علارغم اعلام حمایت مسئولان استانی و شهرستانی از کارخانه و کارگران آب معدنی چویل دنا، از مسئولان در خواست کرد به مشکلات این واحد نوپا در منطقه محروم وزلزله زده سی سخت خاتمه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز