خبرگزاری کار ایران

فعالیت دوباره «قندیاسوج» از سر گرفته می‌شود/ کارگران مشغول آماده‌سازی تولید هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۵۵

واحد تولیدی قند یاسوج که به دلیل مشکلات مالی از حدود ۵سال پیش تعطیل اعلام شده بود، با پیگیری مسئولان استانی به زودی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، واحد تولیدی قند یاسوج که از پنج سال پیش به دلیل مشکلات مالی فعالیت تولیدی آن با ۳۰۰ کارگر متوقف شده بود، به زودی احیا و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

برخی منابع کارگری در قند یاسوج گفتند: پس از ۵سال توقف فعالیت کارخانه، چندین ماه است که با ورود ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، کارفرما با جذب تعدادی کارگر مشغول آماده‌سازی خطوط تولیدی است.

این کارگران یادآور شدند: فعالیت تولیدی کارخانه «قند یاسوج» از سال ۹۵ به بهانه بحران مالی متوقف شده بود و در تمام این مدت نزدیک به ۳۰۰ کارگر که تا پیش از این به صورت‌های مختلف در این کارخانه مشغول کار بودند، برای تامین معاش خود سرگردان بودند.

به گفته کارگران، این واحد  در نتیجه واگذاری غیرکارشناسی به بخش خصوصی و افزایش بدهی‌ها به یکباره تعطیل شد و در تمامی این سال‌ها، کارگران منتظر ازسرگیری مجدد فعالیت کارخانه بوده‌اند.

او با بیان اینکه بخش خصوصی که در سال‌های گذشته برای راه‌اندازی کارخانه وارد شده بود، سرمایه‌گذار و مشارکت‌کننده نبود، از این رو کارخانه را به تعطیلی کشاند، در ادامه افزودند: اخیرا با پیگیری مسئولان استانی و تامین بخش زیادی از منابع مالی کارخانه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، خطوط تولیدی کارخانه در حال احیاست و با اتمام کار آغاز به کار خواهد کرد.

منابع کارگری با بیان اینکه مزایای راه‌اندازی این کارخانه، تامین قند مورد نیاز و ایجاد اشتغال در استان است، در خاتمه افزوند: قرار است به مرور با رونق گرفتن فعالیت این واحد تولیدی کارگران زیادی برای اشتغال جذب این کارخانه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز