خبرگزاری کار ایران

کارگران «کیوان» منتظر تعیین تکلیف کارخانه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۵۸۸

کارگران کارخانه کیوان در همدان بعد از گذشت چند سال همچنان منتظر تعیین تکلیف کارخانه هستند.

منابع کارگری در کارخانه کیوان، با اشاره به استمرار وضعیت بلاتکلیفی این واحد تولیدی به خبرنگار ایلنا گفتند: صنایع غذایی کیوان که در زمینه تولید انواع شیرینی و شکلات در کیلومتر ۴ جاده همدان به تهران کار می‌کند، همچنان با حداقل ظرفیت تولید و نیروی انسانی فعالیت تولیدی دارد.

طبق اظهارات کارگران شاغل، این واحد با ۵۰۰ تا ۶۰۰ کارگر بعد از واگذاری به بخش خصوصی به مرور دچار مشکل شد به طوری که هم اکنون با ۷۰ تا ۸۰ کارگر با حداقل ظرفیت فعال است.

به گفته یکی از کارگران؛ کارخانه کیوان دچار بدهی مالیاتی است و در این بین جدا از چند بانک به تامین اجتماعی هم بدهکار است.

او با بیان اینکه این واحد تولیدکننده انواع شکلات و شیرینی گنجایش اشتغال حدود هزار و ۵۰۰ نیروی کار را دارد، درباره ظرفیت تولید کارخانه نیز گفت: بیشتر خط تولیدی صنایع غذایی کیوان غیرفعال شده و در حال حاضر با حداقل ظرفیت مشغول کار است.

این کارگر با بیان اینکه سال گذشته رئیس وقت قوه قضائیه از کارخانه کیوان بازدید کرد و دستور راه‌اندازی کامل کارخانه را داد اما هر چند به صورت موقتی با افزایش تولید تعداد کمی کارگر جذب کارخانه شدند، گفت: متاسفانه شرایط همانند قبل است و کارخانه به دلیل مشکلات مالی و بدهی‌ها وضعیت مشخصی ندارد. بنابراین برخی مسئولان ازجمله معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اخیرا پیگیر مشکلات این واحد تولیدکننده انواع شیرینی و شکلات شده‌اند و قرار است به زودی با حضور مراجع قضایی استان و مدیران این کارخانه جلسه‌ای برگزار کنند. ما نیز از مسئولان می‌خواهیم پیش از اینکه این واحد و سایر واحدهای همجوار به صورت جدی دچار آسیب دیدگی شود، اقدامات خود را سریعتر اجرایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز