خبرگزاری کار ایران

کارگران «پارسیلون» منتظر تعیین تکلیف کارخانه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۳۵۵

کارگران بیکار شده کارخانه نخ پارسیلون در خرم آباد بعد از گذشت حدود ۷ سال از متوقف شدن فعالیت تولیدی کارخانه، منتظر رسیدگی به وضعیت این کارخانه هستند.

منابع کارگری در کارخانه تعطیل شده نخ پارسیلون خرم آباد، با اشاره به استمرار وضعیت بلاتکلیفی این واحد تولیدی به خبرنگار ایلنا گفتند: کارخانه نخ پارسیلون حدود ۵۳۰ کارگر داشت که از زمان تعطیلی کارخانه منتظر بازگشایی آن هستند.

طبق اظهارات کارگران بیکار شده کارخانه، این واحد بعد از چند سال ورشکستگی که با اعتراض کارگران همراه بود، اوایل دهه ۸۰ در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد تا جایی که وضعیت کارخانه رو به بهبودی رفت و تعدادی کارگر نیز مشغول کار شدند اما شرایط به یکباره تغییر کرد و کارفرما ناچار شد تولید را با ۵۳۰ کارگر در دی ماه سال ۹۴ متوقف کند.

به گفته کارگران؛ آن زمان با افزایش مشکلات، مالکیت کارخانه پارسیلون بابت بدهی به طلبکاران این شرکت که در میان آن‌ها چند بانک نیز وجود دارد، واگذار شد و از آن موقع تاکنون این دو بانک هیچ اقدامی برای بازگشایی کارخانه انجام نداده‌اند.

آن‌ها با بیان اینکه این واحد تولیدکننده انواع نخ نایلون خام، استرچ و گرانول پلی آمید گنجایش اشتغال حدود دو هزار نفر نیروی کار را دارد، درباره ظرفیت تولید کارخانه گفتند: این کارخانه با ظرفیت اسمی ۱۴ هزار تن انواع نخ نایلون خام و استرچ و یکهزار تن گرانول پلی آمید ۶، در سال ۵۳ تاسیس شده است. محصولات پارسیلون در صنایع تکسچر ایزینگ، بافندگی کتن و راشل، گردباف، تولید نخ تور ماهیگیری، جوراب بافی، شلنگ و لاستیک مصلح و انواع قطعات پلاستیکی مهندسی مورد استفاده قرار می‌گرفت و این واحد یکی قطب مهم اشتغال و درآمدزایی در استان و حتی کشور محسوب می‌شد.

کارگران با بیان اینکه اخیرا گفته می‌شود با حکم قضایی این کارخانه به شرکت آتیه دماوند از شرکتهای وابسته به وزارت صنعت واگذار شده اما هنوز به دلیل اختلافات مالی و بدهی‌ها وضعیت مشخصی ندارد، گفتند: برخی مسئولان ازجمله نماینده مردم خرم آباد پیگیر مشکلات این واحد تولیدکننده انواع نخ با ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی شده‌اند، بنابراین از مسئولان می‌خواهیم پیش از اینکه این واحد و سایر واحدهای همجوار به صورت جدی دچار آسیب دیدگی شود، اقدامات خودرا هر چه سریعتر اجرایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز