خبرگزاری کار ایران

اعتراضات کارگری شرق آلمان علیه سیاست‌های دولت ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۹۳۹

حزب افراط گرای راست (AFD) در آلمان بخش‌های فقیر (شرق آلمان) را مخاطب قرارداده و از کارگران و گروه‌های آسیب‌پذیر خواسته تا در برابر بحران انرژی و افزایش قیمت قبوض آب و برق به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری تاگشا آلمان، قیمت بالای انرژی و نگرانی در مورد آینده، کارگران و گروه‌های ضعیف اجتماعی را در شهرهای شرق آلمان به خیابان‌ها کشاند. 

حزب افراط گرای راست (AFD) در آلمان بخش‌های فقیرتر این کشور (شرق آلمان) را مخاطب فراخوان‌های خود قرارداده و از کارگران و گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی خواسته تا در برابر بحران انرژی و افزایش قیمت قبوض آب و برق به خیابان‌ها بیایند. 

به این ترتیب شهرهای شرقی و مرکزی آلمان گویا دوباره در تصرف گروه‌های ملی‌گرای افراطی درمی‌آیند. حداکثر از نیمه پاییز هر دوشنبه مردم این مناطق علیه مواضع دولت در زمینه مقابله با بحران انرژی و سیاست‌های اقتصادی و خارجی کابینه تظاهرات می‌کنند. 

در فراخوان‌های محلی معمولا به جای تاکید روی کرونا، به بحث بحران انرژی و سیاست خارجی آلمان علیه روسیه پرداخته می‌شود. خطر هزینه‌های زیاد جنگ بر اقتصاد آلمان و افزایش هزینه قبوض وحشتناک آب و برق، از جمله مطالبات کارگران و مردمان شرق آلمان است. 

شرق آلمان که در مناطق تحت سلطه جمهوری دموکراتیک آلمان شرقی سابق بوده است، پس از فروپاشی دیوار برلین نیز قربانی سیاست‌هایی چون فقر مصنوعی و توسعه نیافتگی عامدانه بخش غربی قرار گرفت. 

تنها در منطقه زاکسن-آن‌هالت شرق آلمان، بیش از ۱۰ هزار نفر در بیش از ۱۰ شهر بزرگ از ابتدای ماه گذشته هر هفته گرد هم می‌آیند. 

همانطور که در زمستان خطر بحران اقتصادی افزایش می‌یابد، نمایندگان ائتلاف‌های راست گرا مانند AFD و همچنین برخی احزاب چپ افراطی آلمان علیه دولت میانه روی حاکم که حامی جنگ علیه روسیه و افزایش فشار اقتصادی در بودجه دولتی به کارگران است، اعتراض می‌کنند. 

در این میان، صنعتگران آلمانی که با روس‌ها ارتباط تجاری داشتند، فشار زیادی به پارلمان آلمان می‌آورند. استادکاران صنایع کوچک، اخیرا نامه‌ای سرگشاده به اولاف شولز، صدراعظم فدرال آلمان نوشتند. آن‌ها از فروپاشی اقتصادی، نابودی کسب و کارهای کوچک و کارگران ابراز نگرانی کردند. 

بسیاری از کارفرمایان کوچک، کارگران، و استادکاران و تکنسین‌های آلمانی در تشکل‌های مختلف، خواستار لغو همه تحریم‌ها علیه روسیه، راه اندازی خط لوله گاز نورد استریم ۲ برای انتقال گاز، کاهش هزینه‌های آب، گاز و برق و پایان دادن به تحویل تسلیحات به اوکراین هستند. آن‌ها در تجمعات خود به دولت اعلام می‌کنند: «این جنگ ما نیست»!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز