خبرگزاری کار ایران

کارخانه قند قهستان به زودی شروع به کار می‌کند/ بازگشت کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۹۱۴

واحد تولیدی «قند قهستان» که از حدود ۹ سال پیش به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، با پیگیری مسئولان کشوری و استانی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در استان خراسان جنوبی گفتند: پس از گذشت نه سال از تعطیلی کامل کارخانه قند «قهستان» واقع در شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی به دلیل مشکلات مالی، برخی مسئولان استانی از آغاز به کار آزمایشی آن خبر دادند.

وی با بیان اینکه این کارخانه زمانی ۳۰۰ کارگر شاغل داشت که همگی بیکار شده‌اند، اظهار داشت: به کار گرفتن نیروهای بومی در این واحد تولیدی در حالی مورد تاکید است که اولویت جذب با کارگرانی است که از گذشته در این کارخانه مشغول به کار بوده و اکنون بیکار شده‌اند.

او گفت: این واحد تولیدی به عنوان یک واحد قدیمی به دلیل مشکلات مالی و مشکلات تامین سوخت سال ۹۲ با رکود مواجه شد تا جایی که اقساط بانکی کارفرما به یکی از بانک‌های دولتی به تعویق افتاد که درنهایت با فشار طلبکاران نیمه‌فعال شد و بعد از چند سال امکان ادامه فعالیت پیدا نکرد، در نتیجه کارخانه تعطیل و کارگران بیکار شدند.

او اظهار کرد: مالکان این کارخانه بعد از سال‌ها پی یری توانستند با جذب سرمایه‌گذار، کارخانه قند قهستان را به مرحله راه‌اندازی برسانند به طوریکه روز گذشته مشعل‌های دوگانه‌سوز کوره این کارخانه که بومی‌سازی شده، به صورت آزمایشی روشن شدند.

وی افزود: برای آغاز به کار تصفیه شکر خام حدود ۱۵۰ نفر نیرو کار مورد نیاز است که در حال حاضر ۴۰ نفر در کارخانه مشغول احیای کارخانه هستند و از هفته آینده به مرور کارگران برای تست ماشین آلات و آغاز بهره‌برداری برگشت داده می‌شوند.

طبق اظهارات وی؛ در ادامه روند حمایت دستگاه‌های اجرایی، بنا به قول و اظهار مسئولان کارخانه قند قهستان، خطوط تولیدی این کارخانه به زودی شروع به کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز