خبرگزاری کار ایران

مخالفتِ کمیسیون تطبیق با بخشی از آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان/ معلمان طرح مهرآفرین و قرارداد معین باید مشمول رتبه‌بندی شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۲۱۲

عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس، در مصاحبه‌ای خبر داد که هیئت تطبیق مجلس با تبصره‌ی ۴ ماده ۴ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان و عبارتِ «اجرای حکم رتبه‌بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود»، مخالفت کرده و آن را مغایر با قانون دانسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرداختِ علی‌الحساب رتبه‌‎بندی معلمان در حالی آغاز شد که بخشی از معلمان از جمله معلمان طرح مهرآفرین و قرارداد کار معین از دریافت این علی الحساب جا ماندند. طبق تبصره ۴ ماده ۴ آیین نامه رتبه‌بندی معلمان اجرای رتبه‌بندی منوط به تکمیل فرایند استخدام مطابق قوانین و مقررات است و همین تبصره بخشی از معلمان را از قانون رتبه‌بندیِ معلمان تا تکمیلِ فرآیند استخدامشان حذف کرده است. 

اگرچه وزیر آموزش و پرورش پیشتر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فرآیند استخدام معلمان طرح مهرآفرین با برگزاری آزمون تا شهریورماه به اتمام می‌رسد اما معلمان و فعالان فرهنگی معتقدند نباید شرطی تحت عنوان تکمیل شدنِ فرآیند استخدام، مانع اجرای قانون رتبه‌بندی برای این معلمان شود. هر دو گروه از این معلمان حکم کارگزینی دارند و تمامیِ حقوق و مزایایِ آن‌ها مشابه معلمان رسمی است بنابراین انتظار می‌رود آن‌ها نیز مشمول رتبه‌بندی شوند. 

حالا بعد از اعتراضات بسیار، کمیسیون تطبیق مجلس مجددا بخش‌هایی از آیین‌نامه را مغایر با قانون رتبه‌بندیِ مصوب مجلس دانسته است. شب گذشته علی کریمی فیروزجایی، عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس، در مصاحبه‌ای خبر داد که هیئت تطبیق مجلس با تبصره‌ی ۴ ماده ۴ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان و عبارتِ «اجرای حکم رتبه‌بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود»، مخالفت کرده و آن را مغایر با قانون دانسته است. 

به گفته‌ی این نماینده مجلس؛ این بخش از آئین‌نامه به صورت رسمی از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود و هیئت دولت باید این آئین‌نامه را اصلاح و مجدد برای بررسی به مجلس ارسال کند. 

باید دید این فرآیند چقدر طول می‌کشد و معلمان طرح مهرآفرین و قرارداد معین تا کی باید منتظرِ واریز علی‌الحساب رتبه‌بندی به حسابشان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز