خبرگزاری کار ایران

کارگران بیکار شده کارخانه «خمیرمایه ناغان» بیمه بیکاری می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۹۶۰

از مجموع ۲۰۰ کارگر بیکارشده واحد تولیدی خمیرمایه ناغان شهرکرد، ۱۲۰نفر متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند.

به گزارش خبرنگارایلنا، شرکت تولیدی خمیر مایه ناغان که در شهرستان کیار استان چهارمحال بختیاری فعالیت دارد؛ با حکم مراجع قضایی به دلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی تعطیل شد و کارگران شاغل در آن برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار ثبت نام کردند.

محسن مولوی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهار محال بختیاری) در ارتباط با کارگران بیکارشده خمیرمایه ناغان گفته است، این واحد تولیدی چون با شرایط خاص و ویژه تعطیل شد بنابراین با بیمه بیکاری همه افراد متقاضی موافقت شد که به محض تکمیل روند ثبت‌نام، کارگران همه بیمه و حقوق خود را از روزی که بیکار شدند دریافت می‌کنند، در عین حال تمام تلاش خود را برای احیای دوباره کارخانه و اشتغال  مجددا کارگران به کار می‌گیریم.

در خصوص علت توقف فعالیت این واحد صنعتی گفته می‌شود؛ تعدادی از ساکنان روستای ناغان شهر کرد مطرح کرده‌اند که پساب ناشی از این کارخانه، باعث تخریب محیط‌زیست، متضرر شدن کشاورزان و ایجاد انواع بیمارهای پوستی در مردم منطقه شده است. به همین دلیل بارها خواستار متوقف شدن فعالیت این کارخانه تا رفع مشکلات زیست محیطی آن شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز