خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانکاری «کشت صنعت کارون» خواستار مداخله مسئولان استانی برای حل مشکلاتشان شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۸۹۲

حدود ۱۲ روز از اعتراض کارگران «پیمانکاری شرکت کشت و صنعت کارون» واقع در شهرستان شوشتر استان خوزستان می‌گذرد اما آنها می‌گویند که مدیران این شرکت تمایلی برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران «پیمانکاری کشت صنعت کارون» از بی‌توجهی مدیران این شرکت به خواسته‌های خود انتقاد کرده و از آن‌ها می‌خواهند به پای میز مذاکره بنشینند.

طبق اظهارات کارگران؛ مسائل و مشکلاتی سبب ایجاد اختلاف میان مدیران شرکت کشت و صنعت کارون و کارگران شده است. یکی از این موارد، اجرا نشدن رای انفصال از خدمت مدیرعامل مجتمع بر اساس رای سازمان تعزیرات کشور که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری صادر شده است، می‌باشد. موارد بعدی همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران با شرکت‌های همجوار و مشابه کشت و صنعت نیشکری، تبدیل وضعیت شغلی کارگران پیمانکاری و قراردادی و لغو تعلیق از کار ۱۶ نفر از همکاران در جریان اعتراضات روزهای اخیر است.

کارگران گفتند: ماه پیش پس از شدت گرفتن تنش‌ها، نمایندگان کارگران با عبدالمجید میرزاپور (مدیرعامل کشت و صنعت کارون) با حضور نمایندگانی از اداره کار و فرمانداری تشکیل جلسه دادند و خواسته‌های خود را بیان کردند. در آن جلسه مدیرعامل کشت صنعت کارون از رسیدگی به خواسته همسان‌سازی حقوق کارگران تا پایان مرداد ماه خبر داد.

کارگران گفتند: متاسفانه در پیگیری مطالباتمان بعد از پایان موعد مقرر متوجه شدیم کارفرما فقط با افزایش ۱۰ درصد حقوق با اضافه کردن کردن مزایای بدی آب و هوا می‌خواهد از اجرای کامل همسان‌سازی طفره رود که مورد مخالفت کارگران قرار گرفت.

کارگران در ادامه با انتقاد از مواضع مسئولان در پیگیری مطالباتشان تصریح کردند: تقریبا ۱۲ روز است که دست از کار کشیده‌ایم و خواهان رسیدگی به خواسته‌های خود هستیم. هیچیک از مسئولان شرکت حاضر به مذاکره و شنیدن خواسته‌ها نیستند. ما نیز ترجیح می‌دهیم تا مدیرعامل شرکت کارون در جمع کارگران حاضر شود و به سولات ما پاسخ دهد. مسئولان شهرستانی و شورای تامین از رسیدگی به خواسته‌هایمان وعده می‌دهند اما مدیران شرکت تمایلی به حل مشکلات ما ندارند.

آن‌ها درباره پیگیری موضوع تعلیق از کار حدود ۱۶ همکار خود نیز گفتند: مدیران شرکت معتقدند این ۱۶ کارگر مسئولیت رهبری کارگران را در اعتراضات اخیر برعهده داشتند به همین دلیل آن‌ها را بدون برگزاری جلسه کمیته انظباتی تعلیق از کار کرده‌اند این در حالیست که اعتراضات کارگران خودجوش بوده و فرد یا شخص خاصی مسئول این اقدام جمعی کارگران نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز