خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

با جنازه‌ی داروگر عکس یادگاری نگیرید/ کارگران پنج ماه است در مضیقه‌اند!

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۷۴۷

عضو کارگری شورایعالی کار خواستار ورود مسئولانه‌ی مقامات به مشکلات شرکت داروگر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شرکت داروگر ماه‌هاست که اعتراض می‌کنند اما دست‌شان به جایی بند نیست. علی خدایی (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران و نماینده کارگران در شورایعالی کار) در ارتباط با شرایط دشوار کارگران داروگر می‌گوید: مدت طولانی‌ست که شرکت سهامی عام کف با برندِ باسابقه‌ی داروگر به دلیل بروز اختلافات مالیاتی دچار تنش و چالش جدی شده به نحوی که در حال حاضر کارگران این واحد با ۵ ماه تاخیر در پرداخت دستمزد و همچنین عدم تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی مواجه هستند؛ در چنین شرایطی معیشت کارگران و خانواده‌های آنان با مشکلات جدی و عدیده روبروست.

به گفته‌ی وی، در این میان، تلاش‌های کمیسیون‌های استانداری تهران و اداره کل کار استان و معاونت روابط کار وزیر که پس از درخواست کمک در تجمع مقابل وزارت کار به مسئله ورود کرده‌اند‌، همچنان بی‌تأثیر بوده است.

خدایی اضافه می‌کند: این درحالیست که در جلسه هماهنگی صورت گرفته بین اداره کل کار استان، اینجانب و مدیرعامل محترم این شرکت، تنها خواسته‌ی مدیریت مجموعه، افتتاح یا فعالیت یکی از حساب‌های شرکت آنهم زیرنظر دادستانی جهت خرید مواد اولیه و پرداخت حقوق و حق بیمه پرسنل بوده که متاسفانه بنابر شنیده‌ها، این امر با ممانعت جدی اداره مالیات به نتیجه نرسیده است.

او ادامه می‌دهد: در این میان تخلف مسبوق به سابقه‌ی سازمان تامین اجتماعی قابل چشم‌پوشی نیست که علیرغم صراحت قانون در مورد اینکه عدم پرداخت تعهدات کارفرما نباید مانع از ارایه خدمات به کارگران باشد و علیرغم تاکیدات مدیران عامل مختلف سازمان در ادوار مختلف، سلامت کارگران را به گرو گرفته‌اند و اعتبار درمان آن‌ها را تمدید نمی‌کنند.

نماینده کارگران در شورایعالی کار خطاب به مسئولان می‌گوید: آقایان مسئول‌، آقایان وزیر، اگر منتظر نیستید که بعد از تعطیلی یکی از برندهای معتبر و قدیمی، با جنازه‌ی آن عکس یادگاری بگیرید و افتخار بازگشایی مجدد آن را خرج تبلیغات انتخاباتی خود کنید، امروز اقدام کنید. فردا خیلی دیر است همین امروز برای نجات  داروگر وارد عمل شوید.

خدایی در پایان افزود: وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باید بدانند مسئولیت وضعیت فعلی شرکت داروگر و کارگران آن برعهده مجموعه‌های تحت مدیریت آن‌هاست، نمی‌توانند از خود سلب مسئولیت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز