خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته تحقیق و تفحص مجلس از شستا اعلام کرد:

از نظرات و مشاوره سایر ارگان‌های بازرسی در تحقیق از شستا بهره می‌بریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۸۸۰

علی بابایی کارنامی گفت: تحقیق و تفحص مجلس محدود به شستا و شرکت‌های آن نیست و شامل خود سازمان تامین اجتماعی و صندوق آن نیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از اعلام نام علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس) به‌عنوان مسئول کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌هایی درباره نحوه انجام بازرسی و تحقیق از پرونده این ابر مجموعه بزرگ که شامل صدها شرکت زیرمجموعه است، در رسانه‌ها مطرح شد. 

بابایی کارنامی با بیان این مطلب که مسئولیت تحقیق و تفحص از شستا امر خطیری است که از سال ۱۳۹۲ تاکنون انجام نشده است، گفت: شستا مجموعه بزرگی است که فعالیت اقتصادی شرکت‌های آن تضمین‌کننده پایداری منابع سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود. البته مسئولیت تیم تحقیق و تفحص مجلس تنها محدود به شستا و شرکت‌های آن نیست و شامل خود سازمان تامین اجتماعی و صندوق آن نیز می‌شود. 

وی با اشاره به این مطلب که فعلا هیچ گزارش پیشینی از مجموعه شستا مبنی بر تخلف یا ترک فعل دریافت نکرده است، گفت: ترکیب کمیته تحقیق تفحص نیز هنوز به‌طور کامل مشخص نشده و ما منتظر جلسات بعدی با نمایندگان برای مشخص شدن اعضای کمیته هستیم. 

نماینده مردم ساری در پاسخ به این سوال که «آیا از اعضای دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نیز در چنین کمیته‌ای حضور دارند» توضیح داد: از نظرات و ظرفیت مشاوره سایر ارگان‌های بازرسی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نیز در فرآیند تحقیق و تفحص از شستا و تامین اجتماعی بهره خواهیم برد. 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اطمینان خاطر داد: فرآیند تحقیق و تفحص مجلس از این مجموعه‌ها به‌صورت دقیق و در اسرع وقت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز