خبرگزاری کار ایران

اعتصاب در آمازون به انبارهای انگلستان این شرکت آمریکایی کشید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۶۰۶

صدها کارگر آمازون در رسانه‌های اجتماعی و گروه‌های پیام‌رسان خصوصی در واتس‌اپ و تلگرام خواستار اعتراضات بیشتر و توقف کار در این هفته و افزایش دستمزد ساعتی خود به ۱۵ پوند هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از مجله اینترنتی بلومبرگ، صدها کارگر انگلیسی روزمزد انبارهای آمازون آمریکا در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مزدی این شرکت فعالیت خود را متوقف کردند.

این رویداد در هفته اخیر که چند روز موجب کندی فعالیت آمازون در اروپا شده است، درحالی رخ داد که آمازون در برخی از تأسیسات ایالات متحده به طور دوره‌ای با تعطیلی مواجه شده است.

پس از درگیری کارکنان بخش لجستیک آمازون برای تشکیل اتحادیه کارگری بر سر پرداخت دستمزد با مدیران محلی آمازون، کارگران بریتانیایی این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ترک کار در روزهای آینده هستند. 

به گفته کارگران انبار و اتحادیه GMB که مربوط به کارگران انبارهاست، مجموعه‌ای از اعتصابات و اعتراضات در هفته گذشته داخل تأسیسات شهرهای مختلف انگلستان مانند اسکس، کاوِنتری، بریستول، سویندون، چسترفیلد، وارینگتون و راگلی رخ داده که احتمالا ادامه دارد.

بر اساس پیام‌های دریافتی کارگران به پایگاه بلومبرگ، صدها کارگر آمازون در رسانه‌های اجتماعی و گروه‌های پیام‌رسان خصوصی در واتس‌اپ و تلگرام خواستار اعتراضات بیشتر و توقف کار در این هفته و افزایش دستمزد ساعتی خود به ۱۵ پوند هستند. 

آمازون از زمان شروع همه‌گیری کرونا، گاهی اوقات با تلاش گروه‌های کارگری یا حقوق کارگران، با تعطیلی دوره‌ای در برخی از تأسیسات ایالات متحده مواجه شده است. اعتراض‌ها معمولاً تا پیش از سال گذشته محدود بوده اما اکنون شرکت‌کنندگان می‌گویند که به دنبال دستمزد بالاتر، فاصله گرفتن از کارهای سنگین‌تر به بهانه بهره‌وری و شرایط کاری امن‌تر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز